Recensie “Drakenstorm – De drakenleerling”

Linda~ Het is de tijd van het jaar om na een wandeling of buitenspeelsessie lekker op te warmen met iets te drinken en een goed boek. Vooral dat laatste is iets waar ik persoonlijk heel erg van kan genieten en Eva heeft dat van geen vreemde. Zelfs Lucas begint boeken steeds meer te waarderen maar dat komt omdat we de laatste tijd zoveel spannende boeken hebben gekregen. De laatste tijd krijgen we vooral boeken binnen over draken en dat vindt hij maar wat spannend om te lezen. Het ene boek is nog indrukwekkender dan het andere boek. Laatst hadden we het boek Vleugels van vuur – De drakenprofetie, hoewel het even een kwestie was om in het verhaal te komen was het zeker een heel spannend boek. Wel was het voor Lucas zelf iets lastiger te lezen terwijl Eva er alweer wat minder moeite mee had. Ik mag ze natuurlijk niet met elkaar vergelijken want ieder leest op zijn of haar eigen tempo. Er zijn een aantal boeken die beter bij het niveau van Lucas passen maar die zelfs voor volwassenen spannend zijn om (voor) te lezen en vandaag hebben we weer zo’n boek. Vooral in de aanloop naar de feestdagen willen we regelmatig stoere tips geven voor de leukste kinderboeken.

Drakenstorm – De drakenleerling

Sinds Lucas en Eva van Harry Potter af weten zijn ze helemaal into de boeken en films die te maken hebben met magie, draken, tovenaarsleerlingen en alles wat daar een beetje op lijkt. Het is grappig dat vooral jongens vaak extra gestimuleerd moeten worden met spannende boeken om ze toch aan het lezen te krijgen. Met dit boek gaat dat zeker goed komen, vooral als je de trailer van Drakenstorm – De drakenleerling ziet. Alleen al de trailer maakt dat je niet kunt wachten om in het boek te beginnen en zo dachten wij er ook over. Vervolgens kun je wederom niet wachten als je de kaft van het boek bekijkt, daarop zie je de draak van drakenleerling Tom. Tom helpt zijn vader mee tijdens zijn werkzaamheden als smid en is van plan om later bij zijn vader te gaan werken, tot er op een dag iets vreemds gebeurt. In het vuur lijkt het wel of hij een soort gezicht ziet, maar het is geen mens. Die dag en daarna gebeuren er steeds vreemdere dingen die Tom niet kan verklaren. Uiteindelijk wordt hij opgehaald om een opleiding te gaan volgens als klerk, tenminste, dat maken ze zijn ouders wijs. Op het moment dat Tom aankomt op zijn bestemming blijkt dat hij beschikt over bijzondere gaven en dat hij eigenlijk een Drakenziener is. En dat terwijl er al honderden jaren geen draken meer gezien zijn. Uiteraard moet zijn missie strikt geheim blijven maar dat betekent dat hij alles op moet geven zoals zijn ouders. Gaat het hem lukken om een Drakenziener te worden? Vanaf het begin heeft het boek ons geboeid en er voor gezorgd dat we op het puntje van onze bank zaten om te weten te komen hoe het verhaal verder zou gaan en hoe het af zou lopen natuurlijk. Dit boek is perfect voor degene die al groot fan waren van boeken zoals De Grijze Jager. Het verhaal is geschikt voor lezers vanaf 8 jaar en zeker een fantastische cadeautip voor de feestdagen.

Drakenstorm – De drakenleerling is onder andere te koop bij Bruna.

Auteur: Alastair Chisholm

ISBN: 9789025882105