Recensie “Sneeuwwit”

Linda~ Het is het einde van het jaar en dat betekent voor veel mensen stress. Op het laatste moment nog van alles dat er gedaan moet worden. Dat was aan het begin van de maand voor Sinterklaas, eerder deze week nog voor kerst en last-minute nog voor Oudjaar. Hoewel ik het elk jaar probeer te voorkomen ervaar ook ik elk jaar tegen het einde nog altijd stress. Niet vanwege de cadeaus of kerstkaarten want dat deel heb ik altijd op tijd in orde. Het is bij mij meer vanwege de vele boeken die nog binnen komen van allerlei uitgeverijen. Steeds weer neem ik me voor om tegen het einde niet te veel boeken aan te nemen en dan komen er persberichten voorbij en lijkt het boek me toch weer de moeite waard. En dus heb ik de afgelopen tijd ontzettend veel kinderboeken gelezen en gerecenseerd waarbij het ene boek nog leuker was dan het andere. Hoewel ik van uitgeverij Luitingh-Sijthoff eerder al Het kook- klieder- en knutselboek voor kinderen kreeg besloot ik dat het dit keer tijd was om een pas op de plaats te doen. Ik werd verwend met de nieuwste thriller van Samuel Björk. Hoewel ik daar nog geen boek van had gelezen kon ik niet wachten om er in te beginnen.

Sneeuwwit

Om eerlijk te zijn hield de intro van het boek me wel een tijdje bezig. Er werd verteld dat 28 mei 1993 in Zweden 2 jongens van elf dood op een veldje gevonden zijn. Ze zijn vermoord en er wordt met man en macht gewerkt om de zaak op te lossen. Vooral de laatste zin bleef me vasthouden.. De zaak is nog niet opgelost. Dat is het startschot, ik wil meteen verder gaan lezen in het boek. Of het nu de drukke periode is weet ik niet maar in het begin kost het me een beetje moeite om erin te blijven aangezien het verhaal af en toe wisselt naar een ander personage. Gelukkig zit ik al gauw in het verhaal en waar ik in het begin de meerwaarde nog niet zie van sommige informatie vallen de stukjes later allemaal op z’n plaats. De informatie die ik eerder niet nodig vond blijkt wel degelijk van belang alleen leek het me op dat moment niet relevant, ik had beter moeten weten. Halverwege het boek kan ik het eigenlijk niet meer weg leggen en wil ik zeker weten hoe het verder gaat. Het boek is een echte aanrader en het einde is zeer zeker verrassend. Kortom, het is een spannende thriller die je bezig blijft houden. Ik kan niet wachten om meer titels van Samuel Björk te lezen.

Sneeuwwit is onder andere te koop bij Bruna.

Auteur: Samuel Björk

ISBN: 9789024597093