Recensie “Pokémon Het mega super de luxe handboek”

Linda~ Wij zijn vroeger voor een deel opgegroeid met Pokémon. Ik kan me mensen herinneren die er groot fan van waren maar dat was ik niet. Leuk vond ik ze maar daar had je dan ook alles wel mee gehad. Mijn favoriet was Pikachu omdat deze bekend was en leuk. Om eerlijk te zijn was ik vrij snel over deze rage heen. Door de jaren heen kwam het nog een aantal keer terug in de omgeving en daar was het dan mee gedaan. Tot vorig jaar was er hier in huis weinig van te merken dat Pokémon opnieuw populair begon te worden. Lucas en Eva vinden het geweldig en sparen er graag de kaartjes van om deze zo nu en dan met vriendjes te ruilen. Van de goede sint en voor kerst hebben ze een aantal kaartjes gekregen en waren ze door het dolle heen. Een tijd geleden hebben ze zelf gespaard voor een bewaarmap zodat ze daar hun kaartjes in konden doen. Sinds een paar maanden spelen we hier in huis best fanatiek Pokémon Go. Aangezien ze niet met hun tablet naar buiten mogen (raar he?) hebben we de app maar op de telefoons van mijn man en mij geïnstalleerd. Niet alleen wij maar ook onze familie, die tevens onze ict-ers zijn doen graag met ons mee zodat we er soms een gezellig uitstapje van maken. Op deze manier maken we toch onze kilometers en zijn we gezond buiten bezig. Nu vinden de kinderen het niet erg om te wandelen maar het kan wel het verschil maken voor kinderen die totaal niets met wandelen hebben. Ben je op zoek naar meer gezelligheid terwijl je toch met z’n allen beweegt.. denk er dan eens over na om toch deze app te installeren. Nu was het wel zo dat er ontzettend veel Pokémons waren en probeer deze maar eens allemaal te leren kennen. De kinderen vinden het hilarisch want ik ben natuurlijk niet zo bekend met de verschillende Pokémons als zij. Gelukkig denkt Uitgeverij Deltas weer met me mee en dus deel ik vandaag de absolute musthave van dit moment met je.

Pokémon Het mega super de luxe handboek

Voor me ligt misschien wel het meest fantastische boek van dit moment. In dit boek staat alles wat je moet weten als je net als ik een moeder bent die nog weinig verstand heeft van Pokémon. Tja dat kan natuurlijk niet he. Het boek is voorzien van 2 leeslinten en dus kun je met meerderen tegelijk met het boek aan de slag. De verschillende Pokémons staan gelukkig op alfabetische volgorde zodat ik snel op kan zoeken of het dier kan evolueren of niet. Ook leer ik meer over de verschillende regio’s want dat wist ik dus niet. Er komt stiekem meer bij kijken dan ik dacht. Omdat Lucas en ik nogal eens van menig verschillen over de uitspraak staat er bij elke Pokémon hoe je de naam uitspreekt en dus houden die discussies nu op. Verder vind je nog meer over de Pokémon zoals de lengte, het gewicht en de verschillende moves die het kan. De ene pagina is nog mooier dan de andere en het boek is nog multifunctioneel ook. De kinderen vinden het geweldig om de verschillende Pokémons na te tekenen. Het is dus geen boek dat na verloop van tijd in de kast verdwijnt want er is altijd wel iets wat je even op kunt zoeken. Ben je op zoek naar cadeautips of iets om je kinderen bezig te houden in de vakanties of wat dan ook? Stop met zoeken want hiermee ga je scoren. Het boek is helaas wel wat duurder dan je van ons gewend bent maar het is het dubbel en dwars waard! Laat je kinderen eventueel klusjes doen zodat ze het boek bij elkaar kunnen sparen, in elk geval is dit een fantastische beloning. Het is tevens nog een mega leuk idee voor meerdere kinderen tegelijk voor Pasen. Je gaat er in elk geval geen spijt van krijgen.

Pokémon Het mega super de luxe handboek is onder andere verkrijgbaar in de boekhandel en online.

Prijs: 32,95

ISBN: 9789044762730