Recensie “Coco, kijk uit!”

Linda~ Het is al ruim anderhalf jaar geleden dat wij een recensie schreven over het mooie boek Coco kan het dat in het teken stond van vertrouwen hebben in jezelf. Inmiddels hebben Lucas en Eva steeds meer zelfvertrouwen gekregen dus in dat opzicht zijn ze echt goed gegroeid gelukkig. En als ze niet weten of ze iets kunnen gaan ze het net als Coco uiteindelijk proberen als ze hun zelfvertrouwen eenmaal hebben opgebouwd. Het afgelopen jaar hebben we het boek Coco kan het er regelmatig bijgepakt want het boek was namelijk verkozen tot prentenboek van het jaar 2021. Neefje Se kreeg er maar geen genoeg van, net als het vrolijke Coco kan het-lied. Wat hebben we dat lied vaak opgezet terwijl de kinderen over de grond lagen van het lachen. De moeder van Coco helpt haar namelijk heel graag een handje op een alles behalve subtiele manier dus kijk vooral het filmpje even met je kinderen. Daar ga je zeker mee scoren. In elk geval is dit boek zo de moeite waard geweest hier in de familie. We kunnen oprecht zeggen dat we een aantal Coco fans hebben. Dit keer is Loes Riphagen terug met een nieuw avontuur voor Coco.

Coco kijk uit!

Nu Coco eenmaal kan vliegen is ze dol op avonturen en trekt ze er graag op uit. Vandaag wil ze heel graag bloemen plukken voor mama. Dat mag, als ze maar oplet voor de poes zegt mama. Helaas heeft Coco ergens last van, namelijk waar half Nederland last van heeft: Het gras bij de buren lijkt altijd groener zonder te zien wat voor moois zich er precies voor je bevindt. Dit boek is er niet zomaar een, maar een prachtig doorkijk exemplaar waardoor je voor je gevoel helemaal met Coco mee loopt, steeds dieper het bos in. Telkens wanneer ze een mooie bloem gevonden heeft bedenkt ze dat er dieper in het bos nog mooiere bloemen staan voor mama. Steeds weer hoort ze geritsel en vraagt ze zich af wie het is. Zou het de poes zijn? Zou er gevaar dreigen? Als dat allemaal maar goed gaat met Coco. De kaft van het boek is van stevig karton en ook de bladzijden voelen vrij stevig aan ondanks dat ze iets flexibeler zijn zodat je een mooi effect krijgt tijdens het doorbladeren. De kleuren van de pagina’s zijn prachtig en je hebt echt het idee of je helemaal in het verhaal zit. Het boek is wederom prachtig en een echte aanrader.

Coco kan het is te koop bij Bruna.

Auteur: Loes Riphagen

ISBN: 9789025775728