Recensie “Als drie druppels water”

Linda~ Onze blog heeft me door de jaren heen al heel veel plezier opgeleverd. Het geeft me nog altijd een goed gevoel als ik complimenten krijg van volgers of als ik krijg te horen dat ze heel veel hebben aan de tips die ik geef op het gebied van spelletjes, boeken en ga zo maar door. Toch is er nog iets wat de blog me heeft opgeleverd en dan doel ik niet op de producten die ik krijg. Niet alleen heb ik geleerd om zo nu en dan eens te kiezen voor mezelf en me-time in te plannen, ook heb ik er een paar hele leuke contacten aan overgehouden. Het grappige is dat een van deze vaste, leuke contacten me laatst een berichtje stuurde over iets totaal anders. Ik kende deze leukerd vanwege het testen van knutselpakketten voor kinderen. Dit keer had ze echter een leuke vraag: een vriendin van haar was schrijfster en had een nieuw boek geschreven, een combinatie tussen een roman en een thriller. Haar vraag was of ik er iets voor voelde om het boek te recenseren. Daar hoefde ik geen moment over na te denken en ik zal meteen uitleggen waarom. Ik ben van mening dat iedereen een kans moet krijgen om zijn of haar boek of wat dan ook te laten zien. Aan de andere kant heb ik een blog waar ik het kan laten zien. Als we elkaar zo op deze manier kunnen helpen sta ik er altijd voor open om nieuwe schrijvers en uitgevers een kans te geven om zich te laten zien. En dus werd ik deze keer opnieuw verrast.

Als drie druppels water

De kaft is voor mij al reden genoeg om er eens heerlijk voor te zitten en laat het die week nou eens fantastisch weer te zijn. Hop, korte broek aan en mezelf op een ligstoel installeren in de tuin terwijl de tweeling buiten speelt. Het verhaal zorgt er voor dat ik al vanaf het begin verder wil lezen. In het begin werkt het boek vooral ontspannend en verderop merk ik dat ik het wel heel spannend vind en zeker wil weten hoe het verder gaat en afloopt. De beste vriendin van Lucy, Jess, heeft een dodelijk ongeluk gehad en ze heeft haar beste vriendin beloofd om een boek te gaan schrijven. Zo gezegd, zo gedaan, tenminste de planning is er. Ze neemt 3 maanden vrij van haar werk en krijgt de kans om in een huisje aan zee te gaan schrijven. Echter gebeurt er daar ineens van alles en staat alles even stil op het moment dat ze voor iemand anders aangezien wordt. Samen met de 2 lokale politieagenten proberen ze het mysterie te ontrafelen. Ze denken dat Lucy de kleuter is die jaren geleden verdween. Alsof dat nog niet genoeg is komt er nog een vrouw op hun pas die als 2 druppels water op Lucy en dus het verdwenen meisje lijkt. Terwijl het gezelschap vastberaden is om Louise te vinden zorgt er iemand voor dat het lijkt alsof het niet de bedoeling is dat het mysterie opgelost wordt… Wat vond ik uiteindelijk van het boek? Nou echt wauw, vooral over de helft van het boek heb ik op het puntje van de bank gezeten. Het is niet alleen spannend maar ook erg leuk want een van de agenten zou ik ook wel tegen willen komen zullen we maar zeggen. Het boek leest heel prettig weg en verveelt geen seconde. Het is een boek waarmee je even tot jezelf kunt komen maar dat de spanning er zeker in houdt. Daarom zou je het boek zeker eens moeten lezen. Het leuke is trouwens, dat wil ik niet vergeten.. in het boek las ik over een Playmobil kapsel. En in onze familie en vriendengroep kennen wij iemand met zo’n kapsel dus wij vonden het om te gieren toen ik dat vertelde.

Als drie druppels water is onder andere te koop bij Bruna.

Auteur: Linda Groen

ISBN: 9789464492347