Recensie “Heksenwinkel”

Linda~ Hier thuis zijn we groot fan van Harry Potter in de brede zin van het woord. Bij mij begon het geloof ik toen ik op de middelbare school zat. Dat we de boeken konden kopen bij de boekhandel in de stad die De Ganzenveer heet was extra gaaf. Deze boekenwinkel zorgde toen, en nog steeds trouwens, dat lezen op zich al magisch aanvoelt. Er is een speciale hoek met kinderboeken waar kinderen zichzelf even helemaal kunnen verliezen tussen al die mooie boeken die er staan. Ook voor volwassenen is het trouwens een echte aanrader om eens binnen te lopen, maar dat terzijde. Lucas en Eva hebben inmiddels 3 films van Harry Potter gezien en dat vind ik gezien hun leeftijd even voldoende. De boeken zouden ze erg graag lezen maar ik denk dat ze daar nog te jong voor zijn. Nou ja ik denk dat Eva een deel al kan lezen maar voor Lucas staan er nog heel wat moeilijke woorden is dus ontspannend lezen zal dat niet worden ben ik bang. Toch zijn er verschillende boeken die dan wel niet over Harry Potter gaan maar die echt wel de moeite waard zijn voor kinderen om te lezen. Laatst kreeg ik een ontzettend leuk boek binnen dat alweer een derde deel in een serie bleek te zijn. Kaye Umanski heeft namelijk een leuke serie geschreven over een meisje genaamd Elsie. Het zou zo maar eens een nieuwe populaire serie kunnen worden.

Heksenwinkel

Voor me ligt alweer het derde deel van deze boekenreeks waarvan we de eerste 2 ook maar eens moeten gaan lezen. Dit deel is in elk geval al een groot succes hier thuis. Heksenwinkel gaat vooral over Elsie Pekel, zij woont in Kleinbrugge en daar zijn de mensen eigenlijk maar wat saai. Alles wat anders is daar houden ze niet van. Elsie helpt in haar vaders winkel, Pekels Warenhuis maar daar lijkt verandering in te komen. Niemand minder dan Magenta Spits gaat juist naast de winkel van haar vader een toverwinkel openen met alle gevolgen van dien. Eerst had ze een postorderbedrijfje waar Elsie haar regelmatig bij hielp maar dat was geen succes. Dus nu probeert Magenta het op deze manier. Of de mensen uit Kleinbrugge hier blij mee zullen zijn vragen we ons af. Het hele dorp wordt namelijk overspoeld door heksen en tovenaars waar de inwoners inderdaad niet blij van worden. Toch levert het best hilarische taferelen op zoals bij de weekmarkt die gewoonlijk best normaal verloopt. Of het uiteindelijk toch net is wat Kleinbrugge nodig heeft ga lezen in dit vrolijke boek. Hoewel Lucas niet echt van het lezen is vindt hij dit boek goed te lezen. Er worden geen moeilijke woorden gebruikt en het lettertype heeft een prettige grootte om te lezen. In elk geval kunnen wij dit boek zeker aanraden om er gezellig bij te pakken. De eerste 2 delen van deze serie heten Heksenweek en Heksenwens.

Heksenwinkel is o.a te koop bij Bol.com.

ISBN: 9789047713180

Auteur: Kaye Umansky