Recensie “Spekkie en Sproet: Dieven in de nacht”

Linda~ Dit is de eerste recensie die ik schrijf sinds we weer terug zijn van vakantie. We zijn gisteren namelijk thuis gekomen van een heerlijke week vakantie en o wat had ik dat nodig zeg. Waar anderen thuis werkzaamheden zien liggen zoals het huishouden weet ik over het algemeen altijd wel wat te bloggen. En op zich is dat niet erg maar dit jaar wilde ik echt even een vakantie, ook van het bloggen. Ik wilde gewoon even niets moeten, en dat klinkt natuurlijk raar omdat ik de blog vrijwillig gestart ben en alleen opdrachten aan kan nemen die ik leuk vind. Maarja er zijn nu eenmaal zo ontzettend veel leuke boeken dat het me vaak veel moeite kost om een keuze te maken. De vakantie heeft me zoveel goed gedaan dat ik weer helemaal opgeladen ben om jullie te voorzien van allerlei leuke tips, van boeken tot spelletjes en weer veel dingen op het gebied van uitstapjes en diy’s. Op het moment dat we de deur binnen stapten lagen er allerlei pakketjes op me te wachten. Een aantal had ik al gezien via de app van PostNL natuurlijk maar het leek voor mij net kerstochtend. In een mum van tijd had ik de vakantiewas aan staan en de rest opgeruimd zodat ik de pakketjes kon openen. En daar zat weer een nieuw deel van de geweldige serie Spekkie en Sproet bij. Dit boek is ons derde deel want eerder lazen we Spekkie en Sproet en de grote verdwijntruc en Spekkie en Sproet: Het geheim van de boswachter. Ik kan je vertellen dat dit boek weer net zo spannend is.

Spekkie en Sproet: Dieven in de nacht

Van 5 tot en met 14 oktober is het weer Kinderboekenweek en kun je genieten van de mooiste boeken. Het thema van de Kinderboekenweek is dit jaar Gi-Ga-Groen en ook dit boek van Spekkie en Sproet sluit daar perfect bij aan. De 2 vrienden beleven namelijk weer een spannend avontuur. Een collega van Nelson gaat op vakantie en hij gaat samen met Spekkie en Sproet in haar huis slapen en voor haar dieren zorgen. Maar er is iets aan de hand want Nelson gedraagt zich maar wat vreemd. Bij het huis van Iris valt er genoeg te doen want achter het huis is een gezamenlijke tuin met onder andere een moestuin, een grote vijver en natuurlijk Witje de geit. Spekkie en Sproet vinden het ontzettend leuk en leren Alex kennen. Samen ontdekken ze leuke dieren die daar in de tuin wonen. Toch worden ze aan het werk gezet om te gaan speuren want op een dag is de hele moestuin vernield en Witje loopt steeds los rond. Fred, een medebewoner begint zich ook steeds vreemder te gedragen en al helemaal als er uiteindelijk hele zeldzame padden uit de vijver lijken te verdwijnen. Wat is Fred toch van plan? En dan wordt ook nog eens de fiets van Iris gestolen. Hoe moeten ze haar dat vertellen als ze terug komt van vakantie? Nelson lijkt zich er niet zo druk om te maken. Wat is er toch allemaal aan de hand? Dit boek wil je in een ruk uit lezen want het houdt je als echte speurder steeds bezig. Het boek lest zoals altijd weer heel prettig weg.

Spekkie en Sproet: Het geheim van de boswachter is onder andere te koop bij kinderboeken.nl.

Auteur: Vivian den Hollander

Illustraties: Juliette de Wit