Recensie “Vleugels van vuur – Het verborgen rijk”

Linda~ Als kind was ik dol op lezen en toen ik ouder werd vooral op bepaalde series. Op het moment dat ik naar de middelbare school ging begon de hectiek rondom Harry Potter. Ik weet nog goed hoe we telkens weer in spanning zaten te wachten tot het volgende deel uit kwam. We spaarden elke keer tot we genoeg hadden om het volgende deel te kopen dus wij letten goed op ons geld zodat we er zeker voldoende voor hadden. Het was gewoon een geweldig uitstapje naar de boekenwinkel om daar het nieuwste deel van de serie te kopen. Dat de boekhandel De Ganzenveer heette zorgde dat het helemaal in een magische stijl was. Het valt me op dat kinderen en volwassenen tegenwoordig niet meer zo enthousiast op boeken wachten als vroeger. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Het heeft vast ook te maken met de maatschappij waarin we leven en dan bedoel ik echt niet alleen het financiële deel. Hoewel voor veel mensen boeken niet eens meer betaalbaar zijn neemt een groot aantal mensen daarnaast ook niet de tijd meer om te lezen. Kun jij je nog herinneren of jij vroeger dol was op het lezen van boeken en bepaalde series? In elk geval hebben we de afgelopen tijd kunnen genieten van het derde deel in de succesvolle serie Vleugels van vuur. We begonnen toen natuurlijk met het eerste deel, Vleugels van vuur – De drakenprofetie.

Vleugels van vuur – Het verborgen rijk

Omdat het alweer een tijdje geleden was dat ik het vorige deel, Vleugels van vuur – De terugkeer van de troonopvolger heb gelezen moest ik er opnieuw even in komen. Na het lezen van de proloog wist ik weer hoe het verhaal ging. Het is een boek om je heerlijk mee terug te trekken in de herfst of de winter, op de bank met een dekentje. Wel is ook dit boek geschikt voor kinderen die goed kunnen lezen dus helaas niet voor de beginnende lezer maar dat mag de pret niet drukken. We hebben in de eerste 2 delen over verschillende draken kunnen lezen maar nog niet echt over de RegenVleugels. Zij leven apart van de rest in het oerwoud en dat is precies waar dit boek zich grotendeels afspeelt. Hoewel het vooroordeel over deze draken is dat ze ontzettend lui zijn weet Glorie wel beter. Zij is totaal anders dan de rest en dat maakt haar boos. Het boek is vanaf het begin al best spannend om te lezen. De drakenjongen hebben geen andere keuze dan om het oerwoud in te vluchten. En vanaf dat moment houdt het verhaal je vast en wil je verder lezen. Het begint namelijk al met 2 dode LeemVleugel soldaten en dan begint de ellende. Als kort daarna Zonnetje ook nog eens verdwijnt is het hek helemaal van de dam. De draken die zich in het oerwoud bevinden voldoen zeer zeker wel aan het vooroordeel aangezien zij de hele dag maar wat liggen te lamballen en luieren. Het maakt ze allemaal niet zoveel uit en niets maakt indruk op ze. Zelfs het feit dat er steeds meer draken verdwijnen maakt ze niet actiever. Hoe gaat het aflopen nu de oorlog steeds dichterbij komt?

Vleugels van vuur – Het verborgen rijk is onder andere te koop bij Bruna.

Auteur: Tui T. Sutherland

ISBN: 9789025775742