Recensie “Mijn magneetboek: ik en de wereld”

Linda~ Inmiddels blog ik al een paar jaar en krijgen we de meest uiteenlopende dingen toegestuurd. Het blijft altijd lastig om te kiezen wat onze favoriete items zijn om te reviewen maar ik denk toch dat de boeken bovenaan staan. In elk geval geldt dat voor bijna de hele familie want iedereen hier heeft er lol van. Om te beginnen gaat het meeste naar de tweeling, hun neefje en nichtje. Zodra zij klaar zijn met de boeken gaan deze door naar vrienden van mijn zus of naar mensen waarvan we weten dat ze het goed kunnen gebruiken of die toevallig een specifiek boek graag zouden willen lezen. Tot slot gaat er zo nu en dan nog een pakket met boeken naar de school van de kinderen. De schoolbibliotheek kan namelijk altijd nieuwe boeken gebruiken en zo wordt iedereen er gelukkig van. We krijgen de meest uiteenlopende boeken binnen voor alle kinderen in de familie. Neefje Sem is wat dat betreft altijd helemaal happy wanneer hij weer een nieuw boek krijgt. Daar krijgt hij dan ook geen genoeg van en dat is hem wel aan te zien. Er is echter een type boek dat zijn grote favoriet is en dat zijn magneetboeken. Dat is beginnen sinds hij het boek Mijn dierenmagneetboek kreeg. Op het moment dat hij zijn tweede boek, Magneetboek Dinosaurussen en andere prehistorische dieren kreeg bleek wel dat hij er nog steeds geen genoeg van kreeg. Dit keer is Uitgeverij Davidsfonds terug met een nieuw boek voor Sem en kinderen die net als hem dol zijn op dit soort boeken.

Mijn magneetboek: ik en de wereld

Met de herfstvakantie voor de deur is dit een ideaal boek omdat je het zowel thuis als onderweg kunt gebruiken. Net als bij de vorige titels zitten de magneetjes vooraan in het boek. Zodra je ze uitgedrukt hebt kan de pret beginnen. Als je klaar bent met het boek kun je de magneetjes eenvoudig opbergen in de envelop vooraan in het boek zodat je ze niet kwijt kunt raken. In het boek vind je 9 verschillende scenes om mee aan de slag te gaan. Je leert dankzij dit boek hoe mensen over de hele wereld wonen. Niet iedereen woont namelijk in een gewoon huis net zoals jij en ik. Op de eerste bladzijde vind je een woonwijk zoals wij deze kennen maar daarna maak je een reis over de hele wereld en dat gewoon bij jou op de bank. Zo maak je kennis met de Japanse theehuisjes in een prachtige Japanse tuin en zie je de bijzonder paalwoningen in Nieuw-Guinea. Elke omgeving is even mooi en bijzonder om te zien maar de eskimo’s maken toch wel indruk op Sem. Bij elke omgeving kun je met de magneetjes de juiste bewoners plakken. Maak er je eigen verhaal van door bijvoorbeeld de slee met husky’s bij de eskimo’s te plakken. Achterin het boek vind je een handig overzicht waardoor je leert welke bewoners in welk leefgebied wonen. Op deze manier leert je kind spelenderwijs meer over de wereld en z’n bewoners. Mijn persoonlijke favoriet is misschien toch wel die van Ijsland vanwege de vrolijk gekleurde huizen. In elk geval is dit boek wederom een echte aanrader.

Mijn magneetboek: ik en de wereld is onder andere te koop bij Bruna.

Auteur: Marie-Elise Masson

ISBN: 9789002277108