Recensie “Groot gluurboek jungle”

Linda~ Heel de familie is verzot op de boeken die we krijgen en dat zijn er heel wat. Het is leuk om te zien dat het allemaal zo gewaardeerd wordt. De boeken zijn namelijk niet alleen voor Lucas en Eva maar ook voor hun neefje en nichtje. Verder maakt mijn tante met enige regelmaat gebruik van de boeken door ze mee te nemen naar school aangezien zij juf op een basisschool is. De juffen van de kinderen maken door de jaren heen zo nu en dan ook dankbaar gebruik van de optie om boeken te lenen. Zo lenen ze bijvoorbeeld boeken in thema’s van bepaalde seizoenen of onderwerpen. En ook voor de kinderboekenweken zijn er al verschillende boeken uitgeleend door de jaren heen. Het is zelfs zo dat vriendjes van de tweeling wel eens boeken hebben geleend. Waarom zou je immers allemaal dezelfde boeken kopen als je ze ook kunt lenen? Deze optie is ideaal als je een kleiner budget hebt maar toch graag wil dat je kinderen kunnen lezen. Als we elkaar niet helpen waar gaat het dan heen met de wereld? Neefje Sem weet overigens wel wat zijn favoriete boeken zijn en dat zijn de grote gluurboeken. In de zomer kregen we het Groot gluurboek mijn lichaam en dat was bij alle kinderen een groot succes. Dit keer kregen we een nieuwe titel in deze reeks en het is weer een knaller van een boek!

Groot gluurboek jungle

De kinderen vinden dieren maar wat leuk om te zien, zowel in het echt als in boeken. Maar ze zijn ook dol op avonturen en met dit boek gaan we gezellig met z’n allen op avontuur. Natuurlijk gaan we zien welke dieren er in de nacht juist wakker zijn als iedereen ligt te slapen. Pak de zaklamp er bij en schijn eens over de bladzijde. In het boek kom je de meest indrukwekkende dieren tegen en leer je meer over het regenwoud. Wist je dat er in het regenwoud hele coole katten wonen? Er staan katten in waar we nog niet eerder van gehoord hebben maar die daarom nog niet minder gaaf zijn. Persoonlijk vind ik de pluizige primaten het leukst, vooral als we echte foto’s opzoeken via Google. Kun jij met de zaklamp de verschillende primaten ontdekken op de pagina? Het boek staat vol leuke dieren maar Lucas en Eva vinden de kikkers toch het leukst om te zien en om na te tekenen. Achterin het boek wordt nog aandacht besteed aan de gevaren die verschillende diersoorten lopen. Het is wederom een prachtig boek met mooie kleurrijke illustraties.

Groot gluurboek jungle is onder andere verkrijgbaar bij Bruna.

Auteur: Nancy Dickmann

Illustraties: Donough O’Malley