Recensie “Wifi en de broers”

Linda~ Lucas en Eva zouden maar wat graag een huisdier willen hebben. Helaas kan dat in ons geval echt niet vanwege mijn allergie voor huisdieren maar ook vanwege de rest van mijn gezondheid. Op goede dagen kan ik heel goed met een hond wandelen en biedt het juist ontzettend veel voordelen. Trouwens, op mindere dagen zou een hond ook wel leuk zijn vanwege het gezelschap en het knuffelen maar toch. Het is voor ons nu eenmaal geen aanrader. Als je een huisdier hebt komen er toch verantwoordelijkheden bij kijken en daar komen kinderen wel achter. Veel klasgenootjes hebben wel huisdieren, uiteenlopend van vissen tot cavia’s en van hamsters tot honden. De diertjes zijn ontzettend schattig om te zien, daar ben ik het zeker wel mee eens. Maar als je bijvoorbeeld een hamster hebt komen daar taken bij zoals het schoonmaken van de hamsterkooi, het zorgen voor eten en verversen van het water. Nu ben ik er heilig van overtuigd dat Lucas en Eva dat echt zelf wel zouden doen. Dat merken we nu al als ze klasgenootjes willen helpen met het verschonen van de kooi. Toch zullen ze voor nu even moeten genieten van de huisdieren van familie en vrienden aangezien het hier op korte termijn nog niet gaat gebeuren dat ze een huisdier krijgen. Dat er bij huisdieren bepaalde extra taken komen kijken komen ook de broers in het volgende boek achter. We maakten vorig jaar al kennis met de broers dankzij het boek Een jaar met Wifi. Het was een boek om van te houden en dit deel bevestigt het maar weer eens dat iedereen dol is op Wifi.

Wifi en de broers

Dit deel leest net zo makkelijk weg als het vorige boek. De kaft ziet er weer prachtig uit en zorgt er voor dat je meteen aan de slag wil. Het boek staat vol verhalen waar je geen genoeg van kunt krijgen en staat bol van herkenbare situaties. Deze boeken zijn zeer geschikt voor Lucas die iets meer moeite heeft met lezen. Er staan geen moeilijke woorden in en omdat het prettig leest motiveert het hem extra om te lezen. Daarnaast wil je gewoon weten wat Wifi en de broers allemaal meemaken want eerlijk… dit boek liet me lachen, gieren, brullen. Het ene hoofdstuk is nog leuker dan het andere en het mooie van de grap is dat je het zo voor je ziet ook nog. Natuurlijk ga ik niet alles uit het boek verklappen maar het hoofdstuk waarbij ze proberen met de Ramadan mee te doen… dat hoofdstuk mag je zeker niet missen. En het verhaal dat Zen van huis wilde weglopen deed me oprecht denken aan vroeger aangezien ik zelf ook eens klaar stond met mijn koffertje om weg te lopen. Het mooie van dit verhaal was dat ik uiteindelijk nog boos riep: “Nou wil ik weglopen en is de poort op slot!” Dat verhaal komt bijna elk jaar wel een keer boven tafel dus wederom is dit een boek om in je hart te sluiten. Geweldig vinden we het weer! Wat ons betreft mag Brenda gezellig door blijven schrijven want we krijgen immers geen genoeg van de verhalen over Wifi en de broers.

Wifi en de broers is onder andere te koop bij Bruna.

Auteur: Brenda Froyen

ISBN: 9789002276026