Recensie “Doeboek voor kids”

Linda~ Op het moment dat ik deze recensie schrijf loopt het hier thuis weer eens net iets anders dan verwacht. Het was namelijk echt even een ziekenboeg bij ons thuis. Eerst begon Eva aangezien zij na het avondeten niet lekker werd en moest overgeven. Een aantal keer kwam helaas al haar eten eruit en 2 uur later was ik aan de beurt. Door mijn ziekte van Addison kan mijn lichaam het zelf helaas niet oplossen dus ik probeerde eerst nog naar bed te gaan met extra medicatie. Dat bleek later een inschattingsfoutje want het ging helemaal niet beter, het werd zelfs erger. Ik werd in het ziekenhuis opgenomen op verdenking van het Noro-virus en ze vertelden me dat er een flinke uitbraak was in onze regio. Dat wisten we wel want we hadden het al van meerdere mensen gehoord. Lucas was inmiddels ook niet helemaal fit maar die kwam er nog het beste mee weg van de kinderen. Mijn man was gelukkig nog wel gewoon fit echter moest hij thuis werken aangezien ik in het ziekenhuis lag en de kinderen ziek thuis waren. Na anderhalve dag mocht ik gelukkig weer naar huis met extra medicatie. Meestal als ik weer thuis ben is het even zoeken naar een ritme om toch leuke dingen te doen met de kinderen zonder dat het meteen al teveel energie kost. Gelukkig zijn er dan allerlei soorten boeken waar we mee aan de slag kunnen. Alsof het zo moest zijn werden we door Uitgeverij MUS verrast met het allernieuwste Doeboek voor kids. Waarom we zo’n groot fan zijn van dit soort boeken laat ik je zien in deze recensie. Het was in elk geval een schot in de roos!

Doeboek voor kids

Aangezien het eerste Doeboek voor kids zo’n groot succes was is inmiddels het tweede deel verschenen. Deze doeboeken zijn erg ideaal op dagen zoals de onze dat je samen iets leuks wil doen zonder dat het je al te veel energie kost. Daarnaast zorgen de boeken voor een gezellig moment zonder al die schermen van tegenwoordig, waar wij ons zo nu en dan natuurlijk net zo goed schuldig aan maken. Met de vakanties voor de deur is het handig om je voor te bereiden voor de momenten dat het te warm is in de zon of gewoon gezellig aan het zwembad of het strand. Met 80 pagina’s staat het boek vol met de leukste activiteiten, puzzels en raadsels voor zowel kinderen als voor de rest van het gezin. Wat heb je nodig om aan de slag te gaan met dit leuke boek? Heel weinig! Een lekker plekje en een potlood of pen. Het boek zorgt er voor dat je helemaal in de vakantie-modus komt en dat begint al meteen op de eerste pagina. Je leert hoe je hallo zegt in verschillende talen, je zult ze alleen nog zelf even in moeten vullen. Wij denken bij vakantie meteen aan een dagje strand en dus mag een puzzel in dit thema niet ontbreken. Samen met Eva heb ik gezellig deze puzzel ingevuld en daar was ze heel snel mee. Het lettertype van het boek is iets groter waardoor het voor kinderen makkelijk te lezen is. Daardoor puzzelt het meteen een stuk eenvoudiger. Naast leuk is dit boek erg educatief want zo kun je een quiz doen over de monumenten van de wereld. Ken jij ze allemaal? Op deze manier leer je van alles over de bijzondere monumenten waarvan je de ene waarschijnlijk beter kent dan de andere. Zelf vonden we het erg leuk om aan de slag te gaan met de vlaggen van de wereld. Onder de vlaggen staan letters en als je die in de goede volgorde zet zie je bij welk land deze vlag hoort. Voor sommige puzzels zul je echt even je hersenen moeten laten kraken zoals bij de anagrammen. Er valt nog zoveel te vertellen over dit boek maar we willen zeker even laten weten dat het leuk is om Engels te leren. Kun jij de Engelse woorden aan de juiste plaatjes koppelen? In elk geval neemt dit boek je mee op wereldreis langs allerlei grote steden dus zelfs als je thuis blijft ga je stiekem toch nog een beetje op reis.

Doeboek voor kids deel 1 is nog steeds te koop bij Bruna

Doeboek voor kids 2 is onder andere te koop bij Bruna

Auteur: Daniel López Valle, Yimeisgreat

ISBN: 9789045329000

Uitgeverij: MUS

* Voor het schrijven van dit artikel hebben we een recensie-exemplaar ontvangen *

Plaats een reactie