Recensie “Poezensafari”

Linda~ Op het moment dat ik deze recensie aan het schrijven ben regent het maar weer eens. Hoewel het er een beetje bij hoort word ik er soms wel wat moedeloos van. Het is lente, we zijn al een paar keer getrakteerd op mooi weer en dus willen we meer. We willen lekker naar buiten, de bossen in, de speeltuin in en dagjes weg. Het hoeft weinig tot niets te kosten om plezier te hebben maar droog weer zou wel heel fijn zijn. Hoewel je je binnen natuurlijk net zo goed kunt vermaken. De tweeling vindt het geweldig om op regenachtige dagen te knutselen, spelletjes te spelen of zich samen vermaken op de spelcomputer. Hoewel dat laatste niet zo heel veel voor komt momenteel als ik eerlijk ben. Als het enigszins een half uurtje droog is zijn ze alweer gevlogen. Toch hebben we genoeg in huis om ons ook te vermaken op dagen dat het niet eens droog lijkt te worden. We hebben vooral lekker veel boeken in huis in allerlei soorten en maten en voor elke leeftijd. Ondanks dat ze 10 jaar zijn is er 1 soort boek dat het goed doet bij ze, en eigenlijk in de hele familie: zoekboeken. We hebben al heel wat zoekboeken gekregen en het ene boek is nog leuker dan het andere. Ze hebben ook allemaal verschillende niveaus maar sommige boeken zijn voor het hele gezin leuk. Het volgende boek gaat over poezen, en laten Lucas en Eva daar nu net dol op zijn. Vooral omdat de overbuurman 2 katten heeft en ze daar graag mee spelen. In elk geval is dit zoekboek weer een schot in de roos.

Poezensafari

We worden om te beginnen al vrolijk van de kaft. De titel van het boek is mooi gemaakt in vrolijk gekleurde letters, afgemaakt met poezenpootjes. Eva is in elk geval helemaal in haar element en ook Lucas vindt het “wel leuk” om het boek door te bladeren. Je moet op 10-jarige leeftijd immers wel cool blijven he, dat snap ik wel. Ondanks dat hadden ze er de grootste lol in om samen op zoek te gaan naar de verschillende poezen. Het formaat van het boek is perfect om vast te pakken en om met meerdere mensen tegelijk in het boek te zoeken. Elke pagina van het boek is voorzien van een vrolijke zoekplaat waar je op zoek gaat naar verschillende poezen. Aan de rand van de bladzijden staan de poezen afgebeeld die je mag gaan zoeken. Steeds heb je ander aantal poezen om te zoeken en telkens zijn het weer andere exemplaren. Geen poes is immers hetzelfde en dat is in dit vrolijke boek niet anders. En omdat poezen overal kunnen zijn is elke zoekplaat voorzien van een andere locatie. Op deze manier blijft het een zeer gevarieerd boek dat niet gauw zal vervelen. Je gaat de poezen zowel binnen als buiten zoeken. Naast poezen zijn er nog veel meer dingen en mensen te zien op de zoekpagina’s. Kun je zien wat iedereen doet? Het boek kun je daarom zo interactief inzetten als je zelf wil want je kunt er zelfs nog een knutselopdracht aan vast koppelen. Maak bijvoorbeeld je eigen poezenkunst of teken je eigen poezenbuurt. Op deze manier heb je genoeg ideeën om te doen op regenachtige dagen en in vakanties.

Poezensafari is o.a te koop bij Kinderboeken.nl

ISBN: 9789021685403

Auteur: Agnes Loonstra