Recensie “Kerstmis met Rupsje Nooitgenoeg”

Linda~ Nu het begin december is maken we ons langzaam op voor de feestdagen. Niet iedereen misschien maar wij wel. Wij lopen alleen nog een dagje vertraging op want onze tweeling is op 5 december jarig en dus beginnen we altijd pas na die datum met het versieren van het huis. En als we een jaar besluiten om hun verjaardag het weekend na sinterklaas te vieren dan moeten we nog even wat extra dagen wachten. Ik vind het namelijk niet handig om een kinderverjaardag te vieren terwijl er een kerstboom midden in de huiskamer staat. De kinderen moeten namelijk wel een beetje de gelegenheid hebben om te spelen. Dat we thuis niet eerder versieren wil niet zeggen dat we helemaal nog niet met kerstmis bezig zijn, integendeel.

Lucas en Eva vinden het geweldig nu het donkerder wordt om na het eten even de deur uit te gaan en te kijken naar de versiering van de mensen. In de buurt zie je steeds meer kerstversiering verschijnen en de mensen maken er flink wat werk van hier in de buurt. Waar de een een subtiel verlicht kerstmannetje voor de raam heeft staan heeft een ander het prachtig versierd met een boom en verlichting. Er zijn zelfs mensen die samen doen met hun buren om er een heel mooi geheel van te maken. Het leuke is het feit dat de kinderen en ik toch een beetje een andere smaak hebben wat dat betreft maar dat is natuurlijk niet erg. Wel zijn we er over eens dat het heerlijk is om na zo’n wandeling lekker samen op de bank te kruipen, eventueel in onze pyjama, en er een kerstboek bij te pakken. Dit keer hebben we wel een heel speciaal kerstboek gekregen waar ze geen genoeg van kunnen krijgen.

Kerstmis met Rupsje Nooitgenoeg

Dit jaar is het jaar van Rupsje Nooitgenoeg, er zijn dan ook hele leuke boeken verschenen dit jaar. Zo schreef ik in april al een recensie over het jubileumboek van Rupsje Nooitgenoeg. Dat was al een feest om te zien maar nu wordt het nog veel mooier. Eric Carle komt namelijk met het geweldige boek Kerstmis met Rupsje Nooitgenoeg. Het boek ziet er aan de buitenkant al heel feestelijk uit vanwege de glimmende gouden kaft. Als je het boek omdraait is deze nog eens voorzien van hele mooie ijskristallen. Rupsje Nooitgenoeg viert in dit boek kerstavond. Maar.. waar is iedereen gebleven? Het boek is voorzien van korte verhaaltjes die geschreven zijn in dichtvorm. Dit leest erg prettig weg en zorgt er zelfs voor dat de kinderen het uiteindelijk zelf kunnen lezen. Op elke rechterpagina van het boek vind je allerlei flapjes waar de kinderen kunnen zoeken. En op de laatste pagina vind je zelfs een verrassing die het boek helemaal af maakt. Het boek geeft ons het heerlijke kerstgevoel en dus kunnen wij het boek zeker aanraden.

Kerstmis met Rupsje Nooitgenoeg is te koop bij Gottmer Uitgevers Groep.

Auteur: Eric Carle

ISBN: 9789025771669