Lekker puzzelen met het hele gezin

Linda~ Jeetje het is me wel wat hoor. We dachten, of beter gezegd, hoopten dat het hele Corona gebeuren aan ons voorbij zou gaan maar niets was minder waar. Eind maart werd mijn man helaas positief getest en dus bivakkeerde hij een tijdje boven in onze slaapkamer aangezien daar een tv stond zodat hij zich niet helemaal zou vervelen. De eerste paar dagen was hij helaas helemaal niets waard en had flink last van hoesten, overal pijn en zich algeheel beroerd voelen. De dagen erna kreeg hij in tegenstelling tot zijn reuk en smaak wel zijn eetlust een beetje terug. Als je niets ruikt en proeft snap ik wel dat eten ook niet bepaald uitnodigend is. Het was dan ook een hele uitdaging om uit te vinden wat dan wel “lekker was”. In de tijd dat mijn man boven zat probeerde ik er toch maar een feestje van te maken met de tweeling voor zover mogelijk. Hoewel we in ons achterhoofd hielden dat de kans bestond dat de tweeling of ik ook ziek konden worden. Tussen de thuisscholing en het buiten in de tuin spelen in schoof ik een paar keer per dag een dienblad met eten en drinken op de overloop zodat mijn man dat kon pakken en ik het later op de dag weer op kon halen. Maar ja, wat doe je nu zo de hele dag? Ik had hem enkele puzzelboekjes gegeven, niet te moeilijk, want zijn concentratie was nog niet al te best vertelde hij me. Voor deze ellende hadden we een puzzel ontvangen voor het hele gezin. We zijn dol op puzzelen en als de plaatjes mooi genoeg zijn vinden Lucas en Eva het ook wel gezellig om even mee te doen. Maar dan moet de puzzel natuurlijk niet te groot zijn want dan wordt het al wat minder leuk.

Smileyworld – Zoek en vind in het stadion

We kregen een van de leuke Smileyworld puzzels toegestuurd die groot genoeg is zodat deze voor volwassenen leuk blijft maar ook weer niet te groot zodat kinderen er niet meteen op uitgekeken raken. Deze puzzel heeft 500 stukjes en dus is dat een aanrader om samen met je gezin te doen. Deze puzzel is er niet zomaar eentje want je zult er wel wat voor moeten doen. Zoals ik het in mijn systeem heb zitten, ieder z’n afwijking zullen we maar zeggen, beginnen we altijd eerst met de kantjes. De kinderen vinden het geweldig om deze voor me uit te zoeken zodat ik er een geheel van kan maken. Net zoals altijd misten we er eentje dus die zou er later wel uit komen. We konden niet wachten om er mee aan de slag te gaan. Dat het een uitdaging zou worden konden we al raden want op de afbeelding zijn ontzettend veel smileys te zien. De ene smiley is nog vrolijker en gekker dan de anderen. Dat het zich in een stadion afspeelt maakt het voor de kinderen nog uitnodigender om mee te doen want ze keken hun ogen uit. We hebben best een tijd over de puzzel gedaan, vooral omdat mijn man niet heel veel mee heeft kunnen helpen vanaf onze slaapkamer maar dat maakt de puzzel er niet minder om. De moeilijkheidsgraad ligt best hoog maar dat vonden we niet erg want dan heb je er namelijk ook een hele tijd plezier van zullen we maar zeggen. Op het moment dat de puzzel af was konden de zoekopdrachten beginnen. Rechtsboven in de hoek zie je namelijk een aantal voorwerpen en smileys die je mag gaan vinden op de puzzelplaat. Hoe leuk is het dat je na het leggen van de puzzel nog een extra opdracht hebt? De kinderen vonden het fantastisch om te zoeken. En steeds als je denkt dat je ze allemaal gezien hebt kom je weer een andere grappige smiley tegen. Wij kunnen deze puzzel dus zeker aanraden, ook vanwege de kwaliteit van de puzzelstukjes. Kun je er nu echt geen genoeg van krijgen is er ook nog een andere variant: Smileyworld – Zoek en vind op het strand. Zoals je op de foto ziet hebben we echt geprobeerd om er een gezellig feestje van te maken.

Smileyworld – Zoek en vind in het stadion is te koop via Bol.com.

* Voor het schrijven van dit artikel hebben we een review-exemplaar ontvangen *

4 thoughts on “Lekker puzzelen met het hele gezin

Plaats een reactie