Recensie “Isabella Maan – Isabella gaat op reis”

Linda~ Het zal jullie vast niet ontgaan zijn dat wij ook niet aan de Corona-ellende zijn ontkomen. Mijn man werd helaas positief getest en had enige tijd flinke klachten waardoor we afgezonderd van elkaar geleefd hebben. Voor mijn man en mij was het wel te doen maar de kinderen vonden het toch maar wat lastig, vooral de eerste paar dagen. Overdag ging het wel maar vooral in de de avond voor ze naar bed gingen werd het wat lastiger. Na 2 avonden leken ze er aan gewend en ging het eigenlijk best goed. Leuk was anders maar ze snapten het inmiddels wel dat het niet anders kon. Juist dan is het zo fijn dat we genoeg materialen in huis hadden aangezien niemand ons huis in of uit mocht. We hebben spelletjes gespeeld, geknutseld en zijn getrakteerd op een aantal mooie dagen waarbij het zonnetje er voor zorgde dat het geen straf was om in onze tuin te zitten en spelen. Aangezien we al 2 weken thuis hadden gezeten vanwege een positief klasgenootje hadden we geen nieuwe boeken meer meegekregen van school om thuis te oefenen met lezen. In ons geval is dat nooit een ramp want we krijgen regelmatig nieuwe boeken waarmee de kinderen perfect kunnen oefenen. Alsof het zo moest zijn kregen we ook dit keer weer een aantal leuke boeken binnen waaronder de nieuwe titel van Isabella Maan. Het eerste deel van deze serie, Isabella Maan gaat naar school werd in november 2016 uitgebracht. Sindsdien volgden er gelukkig nog een aantal hele leuke titels en vandaag gaan we het nieuwste deel aan jullie voorstellen.

Isabella Maan gaat op reis

Het is inmiddels april en de meeste mensen hebben vanwege de situatie besloten ok dit jaar niet op vakantie te gaan. Zodra dit leuke boek van Isabella Maan binnen komt kriebelt het ontzettend om een dagje weg te gaan vanwege de kaft. Op de kaft staat namelijk een vrolijke Isabella die helemaal klaar is voor het strand. Natuurlijk is dat helemaal in stijl met een gaaf badpak en geweldige zonnebril maar het mooiste komt nog. De kaft is voorzien van lekker veel glitters waardoor dit een boek is dat je meteen zou willen lezen. Isabella Maan is niet zo maar een meisje, omdat haar vader een vampier is en haar moeder een fee maakt dat zij half vampier en half fee is. Isabella doet mee aan een kleurwedstrijd om een strandvakantie te winnen voor het hele gezin. Dat lijkt Isabella wel wat en ze doet stiekem mee. Als ze op school enthousiast vertelt wat ze gedaan heeft zijn haar vrienden niet zo enthousiast als zij en zeggen dat ze er maar niet teveel van moet verwachten. 3 weken later valt er een brief op de deurmat waarin staat dat ze daadwerkelijk de reis gewonnen heeft. Het is al een hele opgave om te vertrekken aangezien papa wel heel veel spullen nodig denkt te hebben maar uiteindelijk is het dan toch gelukt. Als ze tijdens een boottocht even mogen zwemmen ontdekt ze iets vreemds in het water, wat later haar zeemeerminvriendin Marina wordt. Samen hebben ze ontzettend veel lol maar komen ook in een avontuur terecht. Ze vinden een babyschildpad die vastzat in een kluwen van visdraad. Zal het ze lukken om het kleine diertje te bevrijden en veilig thuis te brengen? Ik vind het boek helemaal te gek. Niet alleen leest het ontzettend makkelijk voor kinderen, het leest ook nog eens prettig voor. Daarnaast zijn de illustraties in het boek geweldig om te zien! Ze zijn helemaal in zwart-wit aangevuld met roze tinten en daardoor een perfect boek voor iedereen die dol is op sprookjes, roze en glitters.

Isabella Maan gaat op reis is onder andere te koop bij verschillende boekhandels en via Standaard Uitgeverij.

Auteur: Harriet Muncaster

ISBN: 9789002273087