De leukste escape rooms voor kinderen gewoon bij je thuis (winactie gesloten)

Linda~ Escape rooms zijn de laatste paar jaar ontzettend populair bij iedereen. Vanwege de cyste in mijn hoofd kan ik daar niet aan meedoen omdat ik mezelf gewoonweg niet altijd even goed kan concentreren en dus ben ik niet van meerwaarde in een team om te ontsnappen. Dat is eigenlijk wel jammer want ik was “vroeger” best goed in het oplossen van puzzels maar het is nu eenmaal niet anders. Escape rooms zijn inmiddels zo populair dat ze er niet alleen zijn voor volwassenen maar ook voor kinderen. Wie had dat ooit kunnen denken? Voor Lucas en Eva is dat fantastisch want zij waren al enkele jaren geïnteresseerd in dit soort dingen alleen waren ze er gewoonweg te jong voor. Vanwege de corona is het al heel lang niet mogelijk om naar escape rooms te gaan maar dat mag de pret niet drukken. Er zijn namelijk bedrijven die daar handig op inspelen en zorgen voor de leukste escape rooms gewoon bij je thuis. Vorig jaar werden we benaderd door Festiviti met de vraag of we een escape room uit wilden proberen met de kinderen. Helaas waren zij toen 6 jaar oud en dat was te jong. Ik ben namelijk van mening dat wanneer ik iets ga reviewen ik het ook goed wil doen. Een tijd geleden werden we opnieuw benaderd en eindelijk waren de kinderen oud genoeg om deel te kunnen nemen aan een escape room van Festiviti. Het leek me leuk om de buurkinderen te vragen met ze mee te testen zodat we meer kinderen hadden in verschillende leeftijden. We hadden nu dus 4 kinderen in de leeftijd tussen 7 en 12 jaar, de leeftijd die staat voor de escape room die we mochten uitproberen.

Escape room ‘Astronauten

De voorbereidingen voor onze gezellige middag waren deels zo getroffen want in een handomdraai had ik alles wat ik nodig had voor de escape room Astronauten in mijn mailbox. Daarna begonnen de problemen vanuit onze kant. Onze printer weigerde ineens om in kleur af te drukken en dus schoot een van onze ict-ers ons te hulp. Helaas was onze printer zo eigenwijs dat hij nog steeds geen kleur wilde printen en dus besloot ons ict-team dat voor ons te doen. Waar zouden we toch zijn zonder deze toppers? Dat mocht de pret niet drukken, we waren op tijd begonnen met voorbereiden dus verder kon er niets mis gaan. Bij de escape room zat een duidelijke beschrijving waardoor we precies konden zien hoe wij als ouders zijnde de voorbereidingen konden treffen voor de leuke middag. Bepaalde dingen moesten we uitknippen en verstoppen en met het handige stappenplan konden we zien wat de bedoeling was. Het leukste vonden wij natuurlijk het vastbinden van de kinderen aan elkaar en toen kon het spel gestart worden. De kinderen vonden het maar wat spannend en leefden zich helemaal in in het spel. Zelfs de oudste vond het erg leuk en spannend en hij was vanzelfsprekend de teamleider van het stel. In het verhaal gaat de lancering van de raket van het clubje niet volgens plan en het clubje moet er samen voor zorgen dat ze binnen de tijd veilig terug komen op Aarde. Ze krijgen een uur de tijd en in dat uur moeten ze allerlei dingen zoeken, puzzelen en binnen dit spel ook dingen proeven. Naar aanleiding van een stappenplan dat zij kregen konden ze zien wat er van ze verwacht werd. Het was fantastisch om te zien hoe ze ineens samen gingen werken en dingen probeerden uit te puzzelen. Het was wel zo dat de oudste dingen natuurlijk makkelijker opgelost kreeg dan de jongsten maar het rekenen was al heel leuk en leerzaam voor ze. Ze probeerden samen tot een oplossing te komen. Voor deze escaperooms heb je een printer nodig, die ook werkelijk zin heeft om te printen, een laptop waarop de kinderen hun codes en dergelijke in kunnen voeren en nog andere benodigdheden die per escape room verschillen. Dit maakt dat zo’n escape room voor kinderen niet alleen leuk is voor een kinderfeestje maar ook voor regenachtige of koude dagen in vakanties. In een handomdraai zorg je gegarandeerd voor een geslaagde ochtend, middag of avond. Daarnaast is het in verhouding best budgetvriendelijk want ga maar eens met een paar kinderen naar een escape room, dat kan best in de prijzen lopen. Dankzij de escape rooms van Festiviti beleef je samen een leuke maar vooral spannende tijd. Lukt het om op tijd te ontsnappen? Ons clubje is het gelukt om binnen de tijd te ontsnappen en de beloning was om weer lekker buiten te gaan spelen met de kinderen uit de straat. Nadat het spel afgelopen was heb ik de kinderen gevraagd wat ze er van vonden. Ik kon bijna door naar Beter Horen want ze waren razend enthousiast en vonden het fantastisch! Naast deze escape rooms heeft Festiviti nog meer leuke dingen voor de meest fantastische kinderfeestjes waar kinderen nog lang over na zullen praten. Sowieso zorgen deze activiteiten stuk voor stuk voor meer quality-time, iets wat juist nu nog belangrijker is dan ooit.

Wist je dat de escape rooms in de aanbieding zijn? Bij aanschaf van 2 escape rooms krijg je namelijk tijdelijk 25% korting. Voor meer informatie daarover verwijs ik je graag naar de website van Festiviti.

Winactie

Inmiddels zijn we aangekomen bij het deel van dit artikel wat velen van jullie het leukst zullen vinden. Namens Festiviti mogen we 2 volgers blij maken met een escape room naar keuze, lief is dat he? Wat moet je doen om kans te maken op een escape room?

De winactie loopt van woensdag 9 juni tot en met dinsdag 15 juni 0.00, daarna proberen we de winnaars zo snel mogelijk bekend te maken. De winnaars hebben 48 uur de tijd om te reageren. Wil je zeker zijn dat je het niet mist als je gewonnen hebt is het handig om een reactie te geven onder het bericht op Facebook zodat je getagt kunt worden als je gewonnen hebt 

* Voor het schrijven van dit artikel hebben we een review-exemplaar ontvangen *

14 thoughts on “De leukste escape rooms voor kinderen gewoon bij je thuis (winactie gesloten)

  1. Super leuke actie! Dit lijkt me echt te gek om met mijn kids te doen, heb alleen geen Facebook, wel zag ik jullie actie op Insta en heb de likes daar uitgevoerd, hoop dat dit ook kan! Ik doe namelijk graag mee, dit lijkt me super leuk voor een origineel kinderfeesten!

    Geliked door 1 persoon

  2. Ik doe graag mee voor het kinderdagverlijf het kasteelte in helmond. een super leuke activiteit voor ze. ze worden alrijd super enthousiast van nieuwe uitdagingen.

    Geliked door 1 persoon

  3. Ohjaaaa, dat zou echt super leuk zijn om te winnen met 3 kinderen kunnen we altijd wel een origineel kinderfeestje gebruiken! En dit klinkt echt helemaal te gek 🤩 duimen maar

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie