Recensie “Een duistere schittering”

Linda~ Aan het begin van de maand werden we weer een paar keer getrakteerd op prachtig weer. Dat was voor mij reden genoeg om er een van mijn boeken bij te pakken. Op het gebied van boeken heb ik een breed spectrum van waar mijn interesses liggen. In de tuin vind ik het heerlijk om een feel good boek te lezen, vooral als de zon lekker schijnt. Aan de andere kant kan ik me sinds een jaar weer prima vermaken met een goede thriller. Hoewel ik met verschillende uitgeverijen samenwerk heeft elke uitgever z’n eigen kwaliteiten en specialiteiten voor mij. Inmiddels denk ik dat ik er achter ben dat Uitgeverij Cargo mijn favoriete thrillers heeft. Inmiddels ben ik 2 keer eerder verwend door ze met een goede thriller. Ze zeggen wel eens dat 3 keer scheepsrecht is en in dit geval klopt dat. De thriller die ik dit keer kreeg is werkelijk briljant. Ik zeg wel eens dat ik bij sommige boeken al heel snel op het puntje van mijn stoel zat maar bij dit boek is daar geen woord van gelogen. Dit boek is de ultieme musthave voor deze zomer.

Een duistere schittering

Vanaf het begin zat ik al helemaal in het verhaal, iets dat bij mij lang niet altijd vanzelfsprekend is. Sommige boeken hebben nu eenmaal een lange aanloop waardoor het uiteindelijk vervelend wordt omdat je meer actie wil. Dit boek verveelt geen moment en het is dan ook moeilijk om weg te leggen. Chloe weet hoe het zit met monsters want hoewel zij jarenlang dacht dat ze zich in de schaduwen in het bos bevonden weet ze sinds haar 12e wel beter. In de zomer dat Chloe 12 wordt verdwijnen er aan aantal meisjes kort na elkaar met alle gevolgen van dien. Dan wordt de vader van Chloe gearresteerd voor de moorden en lijkt het daarmee op te houden. Chloe heeft haar leven voor zover mogelijk opgepakt, is afgestudeerd en staat op het punt om te gaan trouwen met haar liefde, Patrick. Ze werkt tegenwoordig als psychologe maar is nog altijd in de war dankzij haar verleden. Dan slaat het noodlot toe en verdwijnen er ineens weer een aantal meisjes. Chloe ervaart dezelfde angstige gevoelens als 20 jaar geleden en al helemaal als de meisjes aan haar gekoppeld lijken te zijn. Ze probeert te ontdekken wie er achter deze verdwijningen en moorden zit. Een moment vraagt ze zich af of haar vader er vanuit de gevangenis iets mee te maken heeft. Zou dat mogelijk zijn? Deze thriller is een geweldig debuut en ik zou dan ook graag meer van lezen van deze schrijfster.

Een duistere schittering is onder andere te koop bij Uitgeverij Cargo

ISBN: 9789403163116

Auteur: Stacey Willingham