Recensie “De Game Challenge”

Linda~ Hoewel Lucas en Eva echte buitenkinderen zijn hebben ze beiden een tablet waar ze filmpjes op kijken, waar ze spelletjes op spelen en waar ze zo nodig oefeningen voor school op doen via bijvoorbeeld Squla. Daarnaast kunnen ze er dingen opzoeken voor hun verschillende werkstukken en spreekbeurten dus ze kunnen er alle kanten mee op. Naast de tablet hebben we hier thuis nog een Nintendo Switch waar we bij slecht weer gezellig samen een spel op spelen. Nu Lucas wat ouder wordt ziet hij bij klasgenootjes hoe leuk het is om te gamen en dat wil hij natuurlijk ook graag. Hij knutselt nu eenmaal wat minder dan Eva en dat is helemaal niet erg zolang je niet aan je scherm vastgeroest raakt. Lezen vindt hij dan weer wat minder leuk om te doen hoewel het er bij hoort. Aangezien hij wel meters moet blijven maken om het lezen goed op peil te houden is het belangrijk om voor hem goede boeken uit te kiezen die hij leuk vindt om te lezen. Graphic novels zijn altijd een schot in de roos maar je kunt nu eenmaal niet alleen dat soort boeken lezen. Laatst kregen we een boek met een verhaal over gamen. Dat was nu echt een boek voor hem dat ook nog eens lekker las. Dat is reden genoeg om dit boek aan jullie te laten zien en er meer over te vertellen.

De Game Challenge

Zoals je ziet is de kaft van het boek al erg gaaf om te zien dus ik kan me voorstellen dat kinderen dit boek er wel snel uit zullen halen om te gaan lezen. De binnenkaft van het boek is grappig om te zien want deze is helemaal in gaming-stijl. Zelf ben ik het boek gaan lezen op het moment dat de tweeling op trektocht was. De eerste pagina van het boek was zo geschreven dat ik al meteen verder wilde lezen en dat gebeurt toch niet altijd dat ik zo in het verhaal getrokken word binnen de eerste 5 bladzijden. Dat geeft het boek nog eens extra pluspunten dus. Kai zit er helemaal klaar voor, de bekende YouTuber BossBor, met meer dan 25 miljoen volgers heeft zijn YouTube-kanaal open gezet voor een multiplayer game en er is maar plek voor 3ooo spelers. Het luk Kai om er bij te zijn maar er wordt niet verteld wat de bedoeling is. Het enige dat Bor zegt is dat je kunt winnen door te zorgen dat je niet verliest. Kai weet op een of andere manier een magische poort te vinden en zo te ontsnappen aan de snotzombies, maar dan verschijnt er ineens een berichtje op z’n scherm. Als hij benieuwd is naar de wereld achter deze poort is hij vanaf dat moment hun gametester. Het enige dat hij hoeft te doen is zijn telefoonnummer in te vullen. Hij begint te twijfelen want zijn vader zou al meteen nee zeggen. Toch vult hij zijn nummer in want het is een bekende YouTuber. Vanaf dat moment gaat het balletje rollen en mag hij gametester worden voor het spel, met toestemming van zijn vader. Die heeft er maar 1 voorwaarde tegenover staan.. Dat hij elke dag met Milan en Blanka een bordspel van zijn vader gaat uittesten. Zodra het testen van de game begint komt er een druk op Kai te staan. Niet alleen kan de hele wereld mee kijken hoe hij speelt, ook krijgt hij te maken met negatief commentaar, dislikes en ga zo maar door. Het enige doel dat hij heeft is het redden van prinses Lima van het leger Zillians en de verschrikkelijke Amilzilla. Gelukkig is Waldo groot fan van “Team Kai” en dat maakt het nog wel gezellig voor Kai. Toch gebeuren er vreemde dingen vanaf het moment dat hij eenmaal door heeft hoe hij ze moet ontwijken. Zo ontvangt hij een vreemd briefje thuis. Van wie zou het briefje zijn? Het boek is ontzettend spannend en houdt je vast van het begin tot het einde. De lay-out van het boek is prachtig en helemaal in game-stijl. Naast dit gave boek heeft Annet Jacobs nog meer geweldige boeken geschreven die zeker aan te raden zijn.

De Game Challenge is onder andere te koop bij kinderboeken.nl.

Auteur: Annet Jacobs

ISBN: 9789493236738