Recensie “Avonturen van een Roblox-ster”

Linda~ Hoewel we best met enige regelmaat getrakteerd zijn op mooi weer blijven er nog altijd voldoende regenachtige momenten over. Op die momenten weten onze kinderen zich gelukkig nog goed te vermaken. De ene keer gaan ze zelf aan de slag en de andere keer hebben ze een project bedacht waar ze samen mee aan de slag gaan. Soms gaan ze ook wel eens lekker boven spelen waarbij ze hun radio aan zetten en dan op hun kamer wat rommelen. Knutselen is iets wat ze ontzettend leuk vinden om te doen en ook van tekenen worden ze vrolijk. Daar worden we overigens allemaal vrolijk van en met enige regelmaat is het net Tsjernobyl aan de eettafel waarbij we dan heel wat tekenboeken hebben uitgestrooid. Het is erg gezellig als we allemaal samen aan het tekenen zijn en ook nichtje Tess vindt het leuk om met ons mee te doen. Hier thuis zijn we groot fan van de boeken van illustrator Leon Römer en we hebben dan ook een aantal van zijn kawaiiboeken. Iemand waar we ook groot fan van zijn dat is Annet Jacobs. We hebben inmiddels al een aantal van haar boeken mogen recenseren en vooral Lucas is daar helemaal weg van. Hij heeft zelfs zijn boekbespreking gehouden over het boek De Game Challenge. De boeken van Annet lezen voor hem erg prettig en zorgen er tegelijk voor dat hij flink wat meters kan maken op het gebied van lezen. De interessante onderwerpen zorgen er voor dat het hem interesseert waardoor hij eerder geneigd is om uit zichzelf zijn boek te gaan lezen. Als hij klaar is met lezen vindt hij het leuk om nog even met Eva te gaan Robloxen (of het inmiddels echt een werkwoord is geworden weet ik niet), net als de rest van hun klasgenootjes. Dat Roblox populair is dat weet ik wel, maar dat er ook boeken over geschreven worden had ik even niet in de gaten. Toch heeft Annet weer een knaller van een boek geschreven.

Avonturen van een Roblox-ster

Lucas vindt de kaft van het boek al gaaf genoeg om in het boek te gaan beginnen. Het boek lag op tafel op het moment dat hij thuis kwam vanuit school. Laat het die dag nu ook nog eens een regenachtige dag zijn en dus stond alles garant voor een heerlijke lees-sessie. Hij kon niet wachten om in het boek te beginnen, ondanks dat hij nog in een ander boek aan het lezen was. Bij hoge uitzondering mocht hij van mij in het boek beginnen. Lezen moeten we stimuleren dus als hij er zelf mee komt hoor je mij niet klagen. Net als Lucas en Eva zijn ook Bink en zijn zusje Bobbie dol op Roblox. Hun moeder en opa Tejo vinden altijd van alles uit en waar het meestal toch wel onzinnig is hebben ze ook iets gaafs uitgevonden.. een toetsenbord waarmee ze tegelijk op hetzelfde beeldscherm kunnen spelen. Tijdens 1 van hun Roblox sessies is het adopteer-een-huisdier-dag in Bloxbrugge, hoe gaaf is dat? Echter is de rij zo ontzettend lang dat ze bang zijn dat ze niets zullen hebben en dus maken ze gebruik van het onzichtbaarheidsweb van Supra (Bobbie) waardoor ze voor kunnen schieten. De katten en de pony’s zijn helaas al op maar dan zien ze een super schattige kip. Wederom hebben ze pech want de burgemeester gaat er met de kip vandoor en deze lijkt slechte bedoelingen met de kip te hebben. Reden genoeg om de kip te gaan redden. Bij nader onderzoek blijkt dat de burgemeester gered moet worden want hij koos de kip met een reden uit. Ze weten de burgemeester, zijn kat en de kip te redden en als beloning krijgen ze een mega gaaf doolhof in de tuin van de burgemeester. Maar is dat doolhof wel zo gaaf? Juist wanneer het doolhof dol lijkt te worden is het de taak aan Supra en Nitro om uit te zoeken wat er aan de hand is. Dat gaat niet zonder slag of stoot en al helemaal niet wanneer de karakters uit Roblox zich in hun eigen echte leven gaan mengen. Zal alles weer goed komen en lukt het ze om deze karakters toch weer terug te sturen naar het spel?

Avonturen van een Roblox-ster is onder andere te koop bij kinderboeken.nl.

Auteur: Annet Jacobs

Illustraties: Leon Römer