Paddenstoelen maken van de stenencollectie van ons zoontje

Linda~ Ons zoontje heeft een hele leuke hobby, of verzameling, net hoe je het wil noemen. Lucas is namelijk dol op stenen, in allerlei soorten, vormen en maten. Het liefst zou hij overal waar hij komt een steentje meenemen of meer. De steentjes die hij gevonden heeft vindt hij stuk voor stuk bijzonder. Eerlijk gezegd zit er zo nu en dan echt een mooi exemplaar tegen. Aan de andere kant zijn de meesten een beetje van die honderd-op-een-hoop-steentjes die je elke vierkante meter tegenkomt. Natuurlijk mag hij niet overal steentjes meenemen omdat ik het niet nodig vindt, toch vind ik het niet nodig om altijd maar nee te zeggen tegen dit soort onzinnige dingen. Het is het niet waard, ik bedoel, hij wordt helemaal gelukkig van een steentje. Is dat eigenlijk niet een grote rijkdom? Dat je nog vrolijk kan worden van zoiets simpels terwijl veel mensen niet eens meer weten hoe het is om van iets simpels te genieten. Ik betrap er mezelf ook wel eens op dus ik ben vast net zo ‘schuldig’ als bijna elke volwassene tegenwoordig.

Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om elk steentje die hij meebrengt meteen weg te gooien. Hij zoekt ze uit speciaal voor mij en ondanks dat ik er soms om zucht geeft het me toch weer een warm gevoel dat hij iets zoekt voor mij dat hij erg bijzonder vindt. Om de stapel steentjes niet te groot te laten worden hebben we besloten om er iets moois van te maken. Dit keer hangen we een beetje in het thema herfst en daarom gingen we er nu paddenstoeltjes van maken. Wat heb je nodig voor deze leuke paddenstoeltjes?

  • Witte steentjes in verschillende vormen en maten
  • Iets donkerdere steentjes in verschillende vormen en maten
  • Rode verf
  • Witte verf
  • Kwasten
  • Kranten om er onder te leggen
  • Lijmpistool

In het weekend dat we de paddenstoelen van de eierdoos hebben geverfd hebben we meteen ook deze geverfd omdat ik dan deze diy kon typen. Anders is het natuurlijk net zo leuk om deze activiteiten te spreiden zodat je twee keer lol hebt. We begonnen met de onderkant ofwel de steeltjes van de paddenstoel. Daarvoor gebruik ik het liefst witte steentjes en als ik die te weinig heb schilderen we er een paar wit. Voor de bovenkant ofwel het hoedje van de paddenstoelen gebruiken we steentjes die een maatje groter zijn dan de witte die je eronder plaatst. Deze steentjes hebben we rood geverfd en vervolgens gewacht tot ze droog zijn. Dan is het tijd om de witte stipjes erop te verven en wederom moet je wachten tot het geheel droog is. Als laatste plak je door middel van een lijmpistool het de rode steentjes op de witte steentjes en op deze manier krijg je vrolijke paddenstoelen.

Wel heb ik een paar aandachtspuntjes:

  • Zoek kleinere steentjes, de grotere die ik heb kan wel maar vergen wat extra tijd en inspanning
  • Zorg dat je de stenen meteen tegen elkaar plakt zodra de lijm erop zit
  • Zorg dat je de stenen enige tijd tegen elkaar houdt zodat het zeker goed kan hechten

42178359_548142398964205_3672259589983698944_n.jpg

Maak jij wel eens iets van stenen?

2 thoughts on “Paddenstoelen maken van de stenencollectie van ons zoontje

  1. Pingback: Leuke herfstknutsels voor kinderen | DIY | - Meer Met Mama

  2. Pingback: Een stoere bescherming voor onze tafel | Lifestyle Mommy's

Plaats een reactie