Een nieuw schooljaar met vrolijke nieuwe bekers

Linda~ Eind augustus is de tweeling begonnen aan hun nieuwe schooljaar, inmiddels zijn ze over naar groep 2. Wat hadden ze er allebei zin in om weer naar school te gaan zeg. Vooral dat ze hun vriendjes en vriendinnetjes weer zagen op school dat was toch wel waar ze het meest naar uitkeken. Ondanks dat we thuis in de vakantie lekker buiten gespeeld hebben en geknutseld misten ze hun vriendjes toch wel. Gelukkig hebben we in de vakantieperiode regelmatig met wat klasgenootjes van ze afgesproken zodat ze samen konden spelen. Helaas was het in de vakantie veelal te warm om echt iets actiefs te gaan doen en dus kwamen we vaak niet verder dan het zwembad in de achtertuin. Maar zeg eens eerlijk, daar zijn de meeste kinderen toch dol op? En wat is er nu makkelijker dan dat je alles bij de hand hebt en niet hoeft te gaan sjouwen.

De laatste paar schoolweken was het ook al zo warm en dus gaf ik de kinderen bidons met water mee naar school zodat ik zeker wist dat ze goed zouden drinken. Deze bidons waren van mijn man en mij dus echt heel erg leuk waren ze niet voor de kinderen. Daarnaast waren ze eigenlijk veel te groot voor de tweeling dus wat dat betreft nog niet eens heel erg praktisch. Aan de andere kant denk ik dan maar zo: beter iets dan niets. Tijdens de vakantieperiode heb ik er verder niet meer over nagedacht omdat we toch andere drinkbekers meenamen als we wel een dag weg gingen. Na de vakantie zouden Lucas en Eva starten in groep 2 alleen dan zouden ze een continurooster hebben dus dat was weer even iets anders. De kinderen keken er erg naar uit om gezellig samen met hun vriendjes en vriendinnetjes te lunchen op school. Beiden hadden van ons een leuke lunchset gekregen om mee te nemen: Eva had een mooie set van Frozen en Lucas een stoere van Animal Planet met een tijger erop. Ze waren de koning te rijk met hun nieuwe setjes. En ik was weer tevreden omdat het er netjes uit zag en vooral praktisch was. Maar was het wel zo praktisch als ik dacht? Nee eigenlijk niet, want hoewel de lunchtrommel geen probleem was zorgden de drinkbekers toch regelmatig voor problemen door te lekken. Wie weet draaide ik de bekers niet goed aan of de kinderen als ze weer naar huis kwamen. Het resulteerde dan ook regelmatig in plakkerige tassen van de aardbeiendrinkyoghurt.

Juist op dat moment kwam Bewust Puur om de hoek kijken en deed me een aanbod om nieuwe drinkbekers te testen voor de tweeling. Dat liet ik me dus geen twee keer zeggen en in de webshop koos ik dan ook twee mooie exemplaren uit de collectie van de Drinkfles Squeeze uit. Omdat ik onze eigen bidons te groot vond voor de kinderen besloot ik om te kiezen voor de kleinste maat van 330 ml. Mocht ik deze maat te klein vinden kan ik deze later nog vervangen door eentje van 460 ml of 620 ml wanneer ze wat ouder zijn. Het grootste voordeel van deze drinkflessen vind ik het draaisysteem waardoor je nooit meer hebt dat een stelletje piranha’s de dopjes kapot bijten waardoor ze weer gaan lekken. Mede door het draaisysteem hoeft er niemand met z’n vingers aan de punt van de dop te komen waardoor het ook nog eens een heel hygiënische drinkfles is. En deze drinkflessen denken ook aan mensen die het al druk genoeg hebben dus mogen ze lekker mee in de vaatwasser in het bovenste rek. Wel wordt aangeraden de fles regelmatig even schoon te maken met een flessenrager zodat de flessen zeker goed schoongemaakt worden. Hoe je dat doet kun je zien in deze handige video.

41507255_557805287973358_5987337801086009344_n.jpg

Tijdens mijn speurtocht ontdekte ik dat Bewust Puur meer handige producten van Sistema verkoopt. Zo zag ik bijvoorbeeld hele leuke Bento Boxen voor een leuke prijs waardoor ik er over na denk om deze aan te gaan schaffen voor onze tweeling. Voor de prijs hoef ik het niet te laten, wel vanwege het commentaar van mijn man hihi. Hij weet namelijk dat ik deze Bento Boxen aan zou schaffen zodat het weer bij de drinkbekers zou passen. Tja ik weet het, ik heb alles graag netjes op orde maar doordat deze lunchtrommels geen print of thema bevatten kunnen kinderen er heel lang mee doen zonder dat het “uit de mode raakt” om het zo maar te zeggen. Dus naast het feit dat ze goedkoop zijn doe je er ook nog eens heel lang mee. Uiteraard zijn alle producten van Sistema BPA-vrij, wat toch een veilig gevoel geeft.

Wil jij zien wat Bewust Puur voor jou en je kind kan betekenen, neem dan vooral een kijkje op de website van Bewust Puur. Je kunt ze ook volgen via de volgende social media om geen nieuwtjes meer te missen:

logo (2)

* Voor het schrijven van dit artikel hebben we een review-exemplaar ontvangen *

2 thoughts on “Een nieuw schooljaar met vrolijke nieuwe bekers

  1. Pingback: Duurzaam knutselen met Re-Cycle-Me (met winactie) | Lifestyle Mommy's

  2. Pingback: Plastic Free July 2019 | Lifestyle Mommy's

Plaats een reactie