Recensie “Zoek & Vind – Lego Harry Potter een magisch zoek- en vindboek”

Linda~ De laatste tijd zijn er op ons blog best veel boekrecensies verschenen en ik zal je even uitleggen waarom dat zo is. Natuurlijk omdat er ontzettend veel leuke boeken te krijgen zijn, omdat Lucas en Eva net als ik dol zijn op boeken maar vooral ook omdat lezen heel belangrijk is. Het is de keuze van ouders zelf om te bepalen of ze boeken kopen of lenen voor hun kinderen. Het is nu eenmaal zo dat een deel van de mensen bij lezen een negatief beeld krijgt omdat lezen saai zou zijn en boeken vooral niet leuk zijn. Als je dat dan overbrengt op kinderen wordt het lezen zeer zeker niet gestimuleerd en dat is zonde. Er bestaan namelijk zeker wel boeken die leuk zijn, die leuk in prijs zijn en waarmee je een gezellig moment samen kunt creëren. Tijd samen is erg belangrijk en het gebruiken van je fantasie misschien nog veel meer. Daarnaast breid je de woordenschat van je kind uit door regelmatig samen te lezen.

Harry Potter

Naast lezen hebben Lucas en Eva nog iets overgenomen van mij, namelijk het feit dat ze fan zijn van Harry Potter. Nu zul je denken dat ze helemaal niet weten wie dat is maar niets is minder waar. Inmiddels heb ik in fasen “Harry Potter en de steen der wijzen” en “Harry Potter en de geheime kamer” gekeken. Uiteraard heb ik uitgekiend dat ze geen trollen en andere freaks zouden zien voor ze gingen slapen maar wat waren ze enthousiast. Het liefst zouden ze de andere films ook graag zien maar aangezien ze binnenkort pas 6 jaar worden lijkt me dat persoonlijk nog geen geslaagde actie maar dat is ieder z’n eigen keuze natuurlijk. Een tijd geleden zag ik op een beurs een pen in de vorm van een ganzenveer en die nam ik voor ze mee zodat ze konden schrijven als Harry Potter. En ook tijdens een uitstapje aan het preHistorisch Dorp in Eindhoven kregen ze de kans om te schrijven met een echte veer. Ze zouden ook graag een Harry Potter feest geven maar dat wil ik best voor ze organiseren als ze wat ouder zijn. Dan gaan we er ook echt wat leuks van maken aangezien een aantal vrienden ook best wel dol zijn op Harry Potter. Wel scoorde ik laatst al voor 2,75 een mooi Harry Potter spel bij de Kringloop dus dat noem ik nog eens een Kringloopgelukje.

Zoek & Vind – Lego Harry Potter een magisch zoek- en vindboek

Vrienden van ons hebben al verschillende items van Harry Potter Lego en jeetje wat is dat gaaf zeg! Wel moet ik er dan ook eerlijk bij zeggen dat ik er het budget niet voor heb om het aan te schaffen. De kleinere uitbreidingen wel maar het prachtige Lego Kasteel valt echt buiten ons budget. Nu is het niet zo dat Lucas en Eva geen Lego hebben hoor want ze hebben ook de oude Lego gekregen van mijn oom, tante en moeder. Daar spelen ze ontzettend graag mee dus dat scheelt. Toch blijft Harry Potter Lego gaaf en daarom komt Uitgeverij MEIS&MAAS met een geweldig alternatief voor ons: een zoek & vindboek van Harry Potter Lego. Het boek stond al een tijdje op mijn wensenlijst omdat ik dus net zo’n Harry Potter Lego-gek ben als de tweeling. Zodra het boek binnen komt spat de magie er al vanaf en dan heb ik de envelop nog niet eens geopend. Ik weet namelijk wat er in zit. Het is dan wel geen brief van Zweinstein dat ik toegelaten ben maar ik teken er voor. Het boek bevat een poppetje van Professor Sneep die je zelf in elkaar kunt zetten en dat is alweer een leuk cadeautje. Het boek heeft een prettig groter formaat zodat we lekker met z’n drieën in het boek kunnen bladeren. Vooraan in het boek staan verschillende karakters van de Harry Potter serie en er staat een korte uitleg bij voor degene die ze nog niet kent. In het boek zijn 11 plaatsen, evenementen en gebeurtenissen weergegeven en deze zijn telkens uitgespreid over 2 pagina’s. Het is dan de bedoeling dat je de karakters die aan de rechterkant afgebeeld zijn gaat zoeken. Geloof me, dat is soms nog best een karweitje. De pagina’s zijn stuk voor stuk prachtig en we beleven dan ook veel plezier aan het zoeken. Telkens wanneer je denkt dat je alles al gezien hebt verbaas je je weer dat je toch nog wat nieuws weet te ontdekken. Als je denkt dat je alle opdrachten uitgevoerd hebt heb je het mis. Want ze hebben nog een verrassingstaak voor je. Ze hebben op de een-na-laatste pagina nog extra karakters die je mag gaan zoeken en ook hierbij zitten een aantal moeilijke. Krijg je de originele karakters niet gevonden? Geen nood want achterin het boek vind je de oplossingen zodat je de volgende keer iets makkelijker speurt.

Onze mening

Dit is geloof ik mijn langste boekrecensie tot nu toe en dat is ook niet verwonderlijk want dit boek is serieus onze favoriet tot nu toe. Het is lastig om uit al deze prachtige pagina’s een favoriet te kiezen. Lucas is er overigens snel over uit want hij vindt Perron 9 3/4 uiteraard het mooist vanwege de trein. Eva daarentegen weet het niet zo goed want ze vindt alle pagina’s wel heel mooi om te zien. We vinden het heerlijk om ons met dit boek in een hoekje van de bank te nestelen en samen te speuren. Vooral als we ons straks op gaan maken voor de feestdagen met de sfeerverlichting. Wij kunnen dit boek zeker aanraden als cadeautip voor de feestdagen, verjaardagen of bijvoorbeeld als cadeau voor een zwemdiploma of een goed rapport. Voor de prijs hoef je het niet te laten want voor een bedrag van 13,99 heb jij jouw eigen budgetproof Harry Potter Lego in huis 😉

Zoek & Vind – Lego Harry Potter een magisch zoek- en vindboek is o.a te koop bij BILLY BONES.

ISBN: 9789030504542

Leeftijd: 6+

Uitgeverij: MEIS & MAAS

Vertaald door: Mariella Manfré

* Voor het schrijven van dit artikel hebben we een recensie-exemplaar ontvangen *

1 thoughts on “Recensie “Zoek & Vind – Lego Harry Potter een magisch zoek- en vindboek”

  1. Pingback: Recensie “Lego Harry Potter – Harry vs Draco” | Lifestyle Mommy's

Plaats een reactie