Recensie “Zoekboek Rik en zijn helden”

Linda~ Nu Lucas, Eva en hun nichtje Tess op school zitten heb ik mijn handen vrij om tijd door te brengen met neefje Sem. En dat voelt als een luxe eerlijk gezegd. Het is niet dat de andere 3 kinderen vervelend waren, integendeel. Toch denk ik dat velen het met me eens zijn dat het met 1 kindje tegelijk vaak rustiger is dan met meerdere tegelijk. Sem krijgt nu dus lekker veel aandacht en we doen dan ook van alles als de rest op school is. Als het mooi weer is en mijn energie laat het toe wandelen we regelmatig naar het winkelcentrum voor een boodschapje. Of we gaan met zijn auto’s spelen want hij vindt dat net als Lucas helemaal te gek. Aan de andere kant kan Sem zich heel goed zelf vermaken. Als je wat dingen voor hem klaar zet kan hij een hele tijd bezig zijn. Dat varieert van kleien tot inderdaad het spelen met zijn auto’s. Verder vindt hij het geweldig om met zijn keuken te spelen en er wordt dan regelmatig iets voor me gebakken of gekookt. Zo leerde hij me dat ik mijn soep altijd verkeerd maak want dat moet je niet in de pan doen. Soep uit de oven smaakt toch veel lekkerder. Overigens maakt hij wel hele gevulde soep. De ene keer word ik verwend met groentesoep en de andere keer met autosoep. Maar waar Sem helemaal blij van wordt is wanneer hij voorgelezen wordt uit een boek. Tot nu toe was zijn favoriet het boek ‘Raar’, dat had ik namelijk in een maand zonder te overdrijven wel 60 keer voorgelezen. Hij kon er echt geen genoeg van krijgen. Toch hebben we een boek gevonden dat hij niet alleen leuk vindt maar wat ook nog eens leerzaam is en wat hem uitdaagt om na te denken.

Zoekboek Rik en zijn helden

Net als de rest van de kinderen vindt Sem zoekboeken geweldig maar de meesten zijn natuurlijk bedoeld voor de leeftijd van de andere 3 kinderen. Van Standaard Uitgeverij kregen we nu een boek dat speciaal voor de leeftijd van Sem was. En dit zoekboek is fantastisch want het is gevuld met superhelden zoals de politie, brandweer en ambulance. Door het hele boek heeft Sam de poes zich verstopt en Sem vindt het erg leuk om hem te vinden. In het begin als ik hem vroeg waar Sam was zei hij standaard: “Ikke niet vinden” nog voordat hij ging zoeken. Terwijl ik hem eens goed bekeek en zijn ogen volgde zag ik dat hij hem wel degelijk kon vinden. Wat een kleine boef is het toch. Dit boek nodigt hem uit om uiteindelijk wel van alles te vinden. De kleurrijke illustraties maken dat het boek een echte aanrader is en dat het een vrolijk geheel wordt. Wat ik een groot voordeel van het boek vind is dat het multifunctioneel is. Zo komen er kleuren, cijfers en vormen aan bod. Het boek is uitermate geschikt om mee te nemen wanneer je kinderen zich even willen vermaken. Wat ik persoonlijk het allermooiste aan het boek vond is dat er uiteindelijk tussen de helden van Rik “Mama de zorgheld” staat. En laat de mama van Tess en Sem, mijn zus dus, nou ook een zorgheld zijn. Wat ben ik trots op haar! Kortom, wij vinden dit boek een echte aanrader.

Zoekboek – Rik en zijn helden is onder andere te koop bij Bol.com

Auteur: Liesbet Slegers

ISBN: 9789002271175