Recensie “Sttt, de draak slaapt!”

Linda~ En, krijgen jullie al een beetje genoeg van al die boekentips? Aan de statistieken te zien niet want deze recensies worden best goed gelezen en dat is voor mij alleen maar leuk om te zien. Naast zoekboeken vind ik het altijd erg leuk als boeken interactief zijn. Zo hebben we al een aantal beweegboeken mogen recenseren en die doen het hier altijd goed. Daarnaast hebben we al een aantal zoekboeken mogen laten zien en ook daar zijn een groot aantal fans van. Toch zijn er nog veel meer manieren waarop je je publiek kunt betrekken wanneer je een boek schrijft en voorleest. Vanuit school hebben Lucas en Eva eens het boek “Drakenpost” gekregen en dat boek scoorde hier thuis heel goed. Het was voorzien van allerlei briefjes en dat maakte het natuurlijk tot een geweldig boek. Blijkbaar doen boeken over draken het hier thuis sowieso al heel erg goed. En dus viel het boek dat ik vandaag laat zien zeker in de smaak hier thuis.

Ssst, de draakt slaapt!

Dit boek is namelijk niet zo maar een boek. Tja het gaat over een draak die slaapt maar ja slapen draken niet altijd heel veel? De draak uit dit verhaal slaapt blijkbaar niet zo heel makkelijk en ze zijn dan ook blij dat ie slaapt. Maar om dit boek te lezen zul je heel voorzichtig moeten doen om de draak niet opnieuw wakker te maken. Terwijl je de eerste bladzijde omslaat veroorzaak je een zuchtje wind waar de draak wel eens wakker van zou kunnen worden. Jeetje, dat willen we niet hebben hoor. En dan laat de kok ook nog eens met veel geweld van alles vallen in de keuken van het kasteel. Als dat maar goed gaat, zou de draak nog slapen? Oh nee! De ridders bij de buren hebben een feestje en maken wel heel veel lawaai! Ondertussen word je uitgedaagd om mee feest te vieren door te zingen en te dansen. Maar het is aan de andere kant niet de bedoeling dat de draak wakker gaat worden en daarvoor moet je van alles doen als je dit verhaal leest of wanneer je er naar luistert. Het boek neemt je mee op een ontzettend leuk avontuur dat ik iedereen aan kan raden.

Ssst , de draak slaapt! is onder andere te koop bij Bol.com

Auteur: Bianca Schulze

ISBN: 9789045325576