Recensie “Klopjacht”

Linda~ De afgelopen maanden ben ik flink verwend met verschillende boeken voor het hele gezin. Sinds jaren heb ik me aangewend om meer tijd voor mezelf te nemen door middel van een boek. Ik heb het lezen dan ook echt weer uitgevonden. Het scheelt wel dat de tweeling inmiddels wat ouder is en met enige regelmaat zichzelf bezig houden door lekker buiten te gaan spelen met vriendjes. Het is niet zo dat ik per se tijd voor mezelf wil, ik voel me alleen minder schuldig door met een boek te gaan zitten als zij toch al buiten spelen. En zo niet dan lees ik op momenten dat zij ’s avonds in bed liggen of overdag als ze op school zitten en ik mijn werkzaamheden in en om het huis gedaan heb. Vanwege mijn gezondheid kan ik toch niet aan 1 stuk door blijven gaan dus op de momenten dat ik even rust nodig heb pak ik er graag een boek bij. Inmiddels heb ik een aantal schrijvers die ik zeer goed kan waarderen. Zo kon ik de naam James Patterson alleen van naam omdat mijn man er wel eens boeken van las. Eerder voelde ik niet zo de behoefte om deze boeken ook te lezen maar daar ben ik van terug gekomen. In maart kreeg ik van Uitgeverij Cargo al een thriller genaamd Voordat ze verdween en dit keer werd ik opnieuw verwend maar dan met een James Patterson-thriller.

Klopjacht

Zoals ik op de website van Cargo kan lezen is dit boek al deel 27 dus ik heb nog heel wat in te halen geloof ik. In dit verhaal is het leven van de vrienden en collega’s Alex Cross en John Sampson weer alles behalve saai. Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat de vrouw van Sampson overleed maar toch heeft hij het er nog altijd moeilijk mee en heeft het nog niet verwerkt. Samen met Cross staat hij op het punt om de wildernis in te gaan als soort rouwverwerking als de plicht roept. Helaas moet hun uitstapje uitgesteld worden tot grote teleurstelling. Zoals altijd is ‘M’ weer opgedoken en zorgt er voor dat de heren weer aan het werk gezet worden. Het verhaal houdt me vanaf het begin vast en ik merk dat ik er heel erg op gefocust ben om te achterhalen wie nu eigenlijk die ‘M’ is. Of moeten we hem Maestro noemen? Helpt hij Cross en Sampson nu of werkt hij ze tegen? Dat weten ze eigenlijk zelf ook niet meer. Naarmate ik verder in het verhaal kom wordt het nog spannender en kost het me steeds meer moeite om het boek weg te leggen. Zo nu en dan moet ik echt mijn gedachten erbij houden om er achter te komen wie nu met wie samenspant. Wie helpt ‘M’, wie is Maestro en lukt het om het Alejandro-kartel uit te schakelen? Al met al is dit een thriller om van te houden. Ik ben inmiddels fan en wil nog veel meer uit deze serie lezen.

Klopjacht is onder andere te koop bij Uitgeverij Cargo

ISBN: 9789403179605

Auteur: James Patterson