Recensie “Magneetboek Dinosaurussen (en andere prehistorische dieren)”

Linda~ Hoewel de regio in het midden van het land al vakantie heeft staat de vakantie voor de overige 2 regio’s van het land voor de deur. Heel wat ouders zijn op zoek naar vermaak voor thuis, voor op vakantie en voor onderweg naar het vakantiegebied. Daarbij valt te denken aan spelletjes, boeken en andere activiteiten in de brede zin van het woord. Boeken zijn altijd een goed idee vinden wij maar welke boeken zijn nu een echte aanrader? Wij adviseren voor kleinere kinderen boeken die zorgen voor urenlang plezier en daarvoor krijgen we veel hulp van verschillende uitgeverijen. Zij staan namelijk altijd klaar om met ons mee te denken. Een aantal thema’s zijn sowieso een schot in de roos en dan hebben we het over piraten, sprookjesfiguren, superhelden, dieren en dinosaurussen. Vorig jaar hebben we ons neefje en nichtje helemaal blij gemaakt met een fantastisch boek dat inderdaad voor urenlang plezier heeft gezorgd. Wij kregen toen van Uitgeverij Davidsfonds Mijn dierenmagneetboek. Dankzij dit boek kon neefje Sem hele verhalen naspelen en dat lukte hem aardig dankzij een grote fantasie. Het boek gebruikte hij vaak alleen maar soms ook samen met Lucas en Eva. Dit keer komt de uitgever met een nieuwe editie van zo’n magneetboek alleen dan in een heel nieuw thema.

Magneetboek Dinosaurussen (en andere prehistorische dieren)

Aangezien ik het andere boek nog in de buurt had heb ik dit boek eens naast het vorige gelegd waarbij ik tot de conclusie ben gekomen dat ik niet kan kiezen. Beide boeken zijn geweldig maar dit boek is volledig gericht op de prehistorie. Dit boek leert je spelenderwijs van alles over de eerste dinosaurussen. Je hebt in het boek zo’n 4,5 scene waarvoor je de 45 verschillende magneten kunt gebruiken om zo je eigen verhaal na te spelen. Deze set bevat de meest uiteenlopende dieren en dinosaurussen, van schildpadden tot pterodaustro ofwel een vliegende dinosaurussoort. Zo kun je verhalen naspelen uit het juratijdperk of je kunt er voor kiezen om een scene te spelen die zich afspeelt met dinosaurussen uit de zee. Dat is voor nu de grote favoriet van neefje Sem. Lucas daarentegen vindt het gaaf om samen met Sem verhalen na te spelen met dinosaurussen die meer in de lucht leefden. De jongens vinden het samen nogal best en vermaken zich prima. Ook de meiden vinden het boek geweldig dus zij krijgen zo nu en dan even de kans om samen wat avonturen na te spelen. Achterin het boek vind je een handig overzicht van de dinosaurussen waarbij ze verdeeld zijn in 3 verschillende categorieën. Zo zie je de dinosaurussen die op de grond leefden, de exemplaren die in de zee leefden en natuurlijk degene die vooral in de zee te vinden waren. Aangezien de namen er bij staan leren de kinderen spelenderwijs hoe deze dinosaurussen heetten ondanks dat sommige namen zelfs voor mij best lastig uit te spreken zijn. De scenes in het boek zijn prachtig vormgegeven. De magneetjes zijn eenvoudig uit te drukken en deze kun je na gebruik weer vooraan in het boek in de daarvoor bestemde envelop doen. Op deze manier kun je het boek altijd meenemen, waar je ook naartoe gaat. Niet alleen wanneer je op vakantie gaat maar ook wanneer je bijvoorbeeld gaat picknicken. Dit boek zorgt net als het vorige boek voor veel plezier bij de kinderen en het blijkt dat je met 8 jaar echt nog niet te oud bent voor dit boek 😉

Magneetboek Dinosaurussen (en andere prehistorische dieren) is onder andere te koop bij Bruna.

Auteur: Sandra Laboucarie

ISBN: 9789002276132