Recensie “Thijsje wil een prijsje” (winactie gesloten)

Linda~ Zoals jullie inmiddels vast wel in de gaten hebben worden we hier erg verwend met boeken. Hoewel een heleboel schrijvers en uitgevers ons dankbaar zijn om boeken te recenseren zijn wij juist degene die dankbaar zijn. Eerlijk is eerlijk, we doen wat we leuk vinden, het lezen van boeken en we kunnen er meer mensen blij mee maken. Zo delen we de boeken graag met ons neefje en nichtje, maar ook met andere mensen in onze omgeving. Wij leren de kinderen namelijk dat het heel erg belangrijk is om te delen met anderen. Hoewel we altijd heel veel leuke exemplaren krijgen springen een aantal titels er echt uit. Zo hadden we vorig jaar heel veel lol met Saartje wil een taartje. Bij dat boek kunnen de peuters en kleuters gewoonweg niet stil blijven zitten. Het is een ontzettend vrolijk boek waarmee je de leukste oefeningen doet met kinderen op het gebied van dansen. Het gebeurt allemaal door middel van een verhaal over Saartje. ik persoonlijk erg grappig vind is dat eerst Lucas en Eva helemaal dol op het boek waren en nu hun nichtje Tess. Het gebeurt regelmatig dat ik daar ben en dat ik haar vraag welk boek ik voor zal lezen. Meestal weet ik het antwoord al want ze loopt naar de kast en wijst Saartje wil een taartje aan. Ook neefje Sem vindt het inmiddels leuk om mee te dansen, hoewel hij toch al heel erg danst zonder het verhaal.

Thijsje wil een prijsje

Dat er een vervolg zou komen op het boek was iets dat we alleen maar konden hopen. En ja hoor, uiteindelijk kwam er een vervolg waar we nog eventjes op moesten wachten. Wij waren duidelijk niet de enigen want er waren blijkbaar heel veel fans van Saartje die wel eens benieuwd waren naar de avonturen van Thijsje. Ik kan je alvast vertellen dat het wachten zeer de moeite waard was. Net als Saartje is Thijsje een ontzettend vrolijk vriendje. Het aapje Thijsje is op een dansfeest waar hij een prijsje kan winnen en dat wil Thijsje natuurlijk wel. Het verschil met het eerste boek is dat daar vooral aandacht besteed werd aan de basisbewegingen zoals rennen, springen en stampen. Het vervolgboek gaat weer een stapje verder op het gebied van bewegingen. Thijsje geeft de kinderen namelijk leuke opdrachten om mee te doen zoals klappen in de handen, je schouders bewegen en natuurlijk dansen want het is immers een dansfeest. Het is zo leuk om te zien dat het boek meegroeit met de kinderen zeg maar. Net als bij het eerste boek hoefde ik niet eens te vragen of de kinderen mee deden. De titel deed ze al vermoeden dat dit van dezelfde serie was als Saartje wil een taartje. Ook nichtje Tess vond het weer ontzettend leuk om mee te doen dus terwijl ik aan het voorlezen was deden de kinderen allemaal heel erg hun best. Helemaal voor in het boek vind je leuke tips met betrekking tot spelletjes en knutselen. Achterin het boek vind je dan weer een leuke traktaties en nog een ander leuk spel om te spelen. Uiteraard is dit alles geheel in het thema van het boek en dat maakt het boek nog leuker dan het al was.

Winactie

Inmiddels zijn we aangekomen bij het deel van dit artikel wat velen van jullie het leukst zullen vinden. Namens Mariska mag ik een van onze volgers blij maken met een gesigneerd exemplaar van Saartje wil een taartje, lief is dat he? Wat MAG je doen om kans te maken op dit boek?

De winactie loopt van donderdag 23 juli tot en met woensdag 29 juli 0.00, daarna proberen we de winnaar zo snel mogelijk bekend te maken. De winnaar heeft 48 uur de tijd om te reageren. Wil je zeker zijn dat je het niet mist als je gewonnen hebt is het handig om een reactie te geven onder het bericht op Facebook zodat je getagt kunt worden als je gewonnen hebt 😉

* Voor het schrijven van dit artikel hebben we een recensie-exemplaar ontvangen *

Thijsje wil een prijsje is te koop via de website van Bewegenboog. Uiteraard is het boek Saartje wil een taartje daar ook nog steeds te koop.

Auteur: Mariska Bogaerds

ISBN: 9789090328836

Uitgeverij: Bewegenboog

* Voor het schrijven van dit artikel hebben we een recensie-exemplaar ontvangen *

31 thoughts on “Recensie “Thijsje wil een prijsje” (winactie gesloten)

  1. Wat leuk zo’n leuk interactief en beweeglijk boek. Mijn dochtertje kan sowieso niet stilzitten dus voor haar is het perfect. We zijn benieuwd, ziet er leuk uit! 🍀🍀🍀

    Geliked door 1 persoon

  2. Wat een leuk boek lijkt me dit. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet eerder van had gehoord, maar wordt wel helemaal enthousiast als ik dit lees. Mijn kinderen zijn er dol op als ze dingen uit het boek na kunnen doen. En leuk dat ze aan het eind van het boek ook nog een suggestie geven voor een ander spel om te spelen.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie